محمد صالح احمدی روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: کمی گرایی برخی دانشگاه ها در سال های گذشته به کیفیت آموزش آسیب زده و بر این اساس اضافه کردن مرکز در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی نیست و همکاری با مراکز بی کیفیت یا ضعیف در حوزه آموزش پایان می یابد.
وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی نحوه فعالیت های دانشگاه ها خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی حوزه آموزش را به سازمان ها و مجموعه های نیازمند نیروی کار می سپارد تا به نحو مطلوب تری نسبت به تربیت و آموزش نیروهای مورد نیاز اقدام کنند و این دانشگاه وظیفه نظارت، کنترل و هماهنگی های لازم در این خصوص را عهده دار است.
وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر 6 هزار دانشجو در 150 رشته تحصیلی و 23 مرکز فعال زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد از جمله استانداری، شهرداری، حج و زیارت، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی مشغول به تحصیل هستند.
این مسئول با تاکید بر اینکه آموزشهای مهارتی در دانشگاه های کشور مغفول مانده، مطالبه کیفیت آموزش از سوی دانشجویان را بهترین کمک کننده به دانشگاه ها برای بهبود کیفیت آموزش دانست و اضافه کرد: وضعیت آموزش کشور نیازمند تغییرات اساسی و حرکت به سوی تامین نیاز بازار کار است.
احمدی افزود: به طور استاندارد در دنیا به ازای هر شغل مدیریتی، 9 نیروی مهارتی فعالیت می کنند که این موضوع در کشور ما برعکس است و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.
وی با تاکید بر جذب مدرسان مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی گفت: در این راستا موضوع پالایش مدرسان و جذب مدرسان خبره در دستور کار قرار گرفته است.
احمدی افزود: هرچند مدرسان خبره تحصیلات دانشگاهی ندارد اما دارای تجربه کاری و مهارت زیادی هستند و با توجه به تفاوت اهمیت مدرسان در این دانشگاه، از آنان برای تدرس درسهای مهارتی استفاده می شود.
افزون بر یکهزار و 50 مدرس در مراکز زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد به آموزش دانشجویان می پردازند.
7532 / 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.