به گزارش ایرنا ، علی افضلی عصر یکشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت (6 تا 12 مردادماه) در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه دانش آموختگان دانشگاهی مهارت لازم را برای ورود به بازار کار ندارند که این موجب افزایش بیکاری در کشور شده است.
وی با اشاره به طرح کاروزری دانش آموختگان دانشگاهی اظهار کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاهی بیکار اجرا می شود که با این اقدام زمینه اشتغال این افراد هم در واحدهای صنفی و صنعتی فراهم می شود.
افضلی خاطر نشان کرد: در طرح یاد شده، دولت معادل یک سوم پایه حقوق اداره کار را به افراد کارورز به صورت ماهانه پرداخت و بقیه دستمزد هم توسط کارفرما به صورت توافقی پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان با ارائه اموزش های مهارتی در رشته های مختلف می تواند نیروی مورد نیاز بازار کار استان را تربیت کند.
افضلی، با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون و 642 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و 2 میلیون و 780 هزار نفر ساعت در بخش خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای فرا گرفتند افزود: همچنین در سه ماهه امسال هم 700 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و 380 هزار نفر هم در بخش خصوصی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای یزد تصریح کرد: در این استان 16 مرکز دولتی و 350 آموزشگاه آزاد، آموزشهای مهارتی را در چهار رشته صنعتی، کشاورزی ، خدماتی و فرهنگ و هنر به علاقه مندان ارائه می دهند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای یزدگفت: 90درصد افراد جویایی کار شرکت کننده در آموزش های مهارتی این اداره کل جذب بازار کار می شوند.
وی با بیان اینکه 60 درصد افراد شرکت کنندگان در آموزش های فنی و حرفه ای مرد و مابقی زن هستند اضافه کرد: توانمند سازی نیروی انسانی با استفاده از این آموزش ها امکان پذیر است.
افضلی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی و حرفه ای از چهارم مردادماه به مدت دو روز در پارک کوهستان خبر داد و گفت: در هفته ملی مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه ای اعم دولتی و خصوصی برای بازدید عموم آزاد است.
ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی وحرفه ای به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کار، کارآفرینی و آموزش های مهارتی ، هدایت و فراگیر نمودن این آموزش ها در جامعه و ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت های شغلی پایدار نامگذاری شده است.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.