مسعود شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه آیین جشن پهلوانی در بافق در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با ایجاد مرکز آموزش آکادمی ورزش پهلوانی، باستانی کاران استان یزد برای فراگیری دوره های آموزشی نیاز به اعزام به دیگر مناطق کشور ندارند و در این استان تحت پوشش آموزشی های لازم قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه رشته ورزش پهلوانی جایگاه بسیار والایی در سراسر استان دارد افزود: امروزه جوانان و نوجوانان بسیاری به این رشته مفرح روی آورده و اوقات فراغت خود را با روحیه نشاط و شادابی سپری می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، ظرفیت بسیار بالای ورزش‌های باستانی و پهلوانی این استان را یاد آور شد و خاطرنشان کرد: با برگزاری مداوم مسابقات زمینه فعالیت بیشتر پیشکسوتان، قهرمانان، پهلوانان به خصوص جوانان و نوجوانان علاقه‌مند فراهم شده و می توان شاهد درخشش ورزشکاران باستانی کار و پهلوانی استان در سطح کشور بود.
وی با اشاره به اینکه توسعه ورزش زورخانه ای موجب گسترش فرهنگ جوانمردی درجامعه می شود اظهار داشت: ورزش زورخانه ای از ورزش های کلیدی است که می تواند آموزه های معنوی و اخلاقی بسیاری برای نسل های آینده داشته باشد.
شریعتی گسترش امکانات ورزشی در این حوزه را مهم دانست و با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان بافق بر ایجاد تعداد بیشتر زورخانه ها در نقاط مختلف این شهرستان تاکید کرد.
آئین جشن پهلوانی بافق که در محل پارک آبشار با رئیس هئیت پهلوانی استان یزد، معاون فرماندار،شهردار بافق و جمعی از مسوولان محلی برگزارشد،باستانی کاران به انجام حرکات ورزشی مفرح پرداختند.
بافق دارای 36 هئیت ورزشی است که 19 هیات فعال و بقیه نیمه فعال یا از فعالیت کمتری برخوردارند.
این شهر پنج زورخانه دارد که چهار زورخانه در شهر بافق و یک زورخانه هم در روستای مبارکه فعال است.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
IRNAYAZDD
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.