علی اصغر شریفی زارچی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه زائران شرکت کننده در این همایش آموزشی و توجیهی از کاروانهای مختلف، مناسک حج را نیز به طور نمادین و به صورت تفکیک شده به جا خواهد آورد.
وی از افزایش 35 درصدی متقاضیان حج در این استان خبر داد و ادامه داد: 2 هزار و 270 زائر یزدی اواخر مرداد ماه برای انجام مناسک حج تمتع در قالب 16 کاروان مدینه قبل به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
وی اضافه کرد: از مجموع این کاروانها 10 کاروان از یزد و 2 کاروان از اردکان، 2 کاروان از میبد، یک کاروان از ابرکوه و یک کاروان از بافق از طریق فرودگاه بین المللی شهید صدوقی برای انجام مناسک حج به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می ‌شوند.
این مسئول با یادآوری نکات ویژه ‌ای که زائران باید در هنگام حج رعایت کنند، گفت: زائران بیشتر مراقب مسائل معنوی سفر باشند و از لحظه لحظه سفر بهره‌ مند شوند و در سر زمین وحی توشه‌ برداری کنند.
شریفی زارچی با بیان اینکه زائران خانه خدا در سالهای متمادی در برگزاری مناسک حج قوانین کشور عربستان رعایت کردند، افزود: باید همچنان به مسائل و قوانین کشور میزبان توجه داشته باشند و از همه لحظات این سفر نیز به خوبی بهره گیرند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 80 کلاس آموزشی توسط مدیران و روحانیان کاروانها برای حجاج استان یزد برگزار شده و تا زمان اعزام زائران به سر زمین وحی کلاس‌های آموزشی ادامه خواهد داشت.
مدیر حج و زیارت یزد گفت: اعتبار گذرنامه زائران سرزمین وحی باید تا پنجم اسفند ماه امسال اعتبار داشته باشد و در غیر این ‌صورت افراد باید نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.
طبق توافق به عمل آمده میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان، امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی به تدریج از هشتم مرداد عازم حج تمتع می شوند.
7532/6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.