محمد رضا مهربانیان روز چهارشنبه به مناسبت روز ورزش های پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها در بخش های مختلف توسط حدود 40 هزار نفر برای کمک به توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای طی چند سال گذشته هزینه شده است.
وی گفت: هم اکنون در سطح استان یزد 85 زورخانه وجود دارد که در طول سال با حضور افراد علاقه مند و جوانان باستانی کار به فعالیت های فرهنگی و ورزشی مشغول هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه سه هزار و 600 باستانی کار در استان سازماندهی و رتبه بندی شده اند از فعالیت 500 الی 600 نفر در یزد و تمام مناطق و شهرستان های بصورت فعال در این ورزش خبر داد.
مهربانیان افزود: هفت باب زورخانه جدید دیگر در استان در دست ساخت است که امیدواریم با همکاری خیران و علاقه مندان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
وی تاکید کرد: تمام برنامه های فرهنگی و ورزشی در سطح زورخانه های استان بصورت رایگان انجام می گیرد که افراد مختلف و بخصوص جوانان می توانند بنحو شاسته از آنها استفاده کنند.
رئیس هیات ورزشی های پهلوانی و زورخانه ای یزد از برگزاری دوره های آموزشی ، اعزام ها ، برگزاری مسابقات و همچنین پیگیری فعالیت های عمرانی و فرهنگی در سالجاری خبرداد.
مهربانیان گفت: ایجاد زمینه برای جذب جوانان برای نشاط و سلامتی آنها با انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی و همچنین پیگیری از آسیب ها و ناهنجاری ها از اهداف اصلی کار در ورزش باستانی است .
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
17 شوال به نام روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای نامگذاری شده است .
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.