سیدعلی نوروز زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود تلماسه های بکر و شن های روان با چشم اندازی زیبا در منطقه کویر بافق یکی از دلایل برگزاری سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی در این شهر کویری است.
وی با اشاره به اینکه سه استاد مدعو برای اجرای آثار در این سمپوزیوم حضور دارند گفت: برای برگزاری با شکوه این سمپوزیوم ملی از هنرمندان زبردست مجسمه ساز و طراح کشور دعوت شده که طرحهای خود را تا اواخر مرداد ماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در شهرداری بافق تحویل دهند.
وی خاطرنشان کرد: معرفی جاذبه و ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و گردشگری، ایجاد فرصت تعامل و گفت و گوی هنری و موقعیت تبادل تجربیات، از مهمترین اهداف برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی در شهر بافق است.
شهرداربافق یادآور شد: علاقه مندان شرکت دراین سمپوزیوم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای جشنواره به آدرس Www.Bafgh.Irمراجعه کنند.
این سمپوزیوم به مدت سه روز ازتاریخ 15 لغایت 17 شهریورماه سالجاری همزمان با دهه ولایت در محل مجموعه تفرجگاه آبشاربافق درسطح ملی در قالب جشنواره تابستانی برگزار می شود.
تابستان گذشته نخستین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی در بافق برگزار شد که طی آثار ارزشمندی همچون رستم و سهراب، ارگ خورشید، یوزایرانی و یوزپلنگ آسیایی، بادگیر و غیره ساخته و در معرض دید عموم قرار گرفت.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
IRNAYAZDD
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.