به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی عصر شنبه در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان در بررسی طرح های جهاد کشاورزی یزد در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در راستای طرح تعادل بخشی فعالیت های خوبی در استان انجام شده که کاهش سطح زیرکشت غرقابی و جایگزینی آن با محصولات کم آبخواه، رعایت الگوی کشت و تغییر آن در برخی مناطق و نیز توسعه دامپروری و تولید گوشت با آب های مجازی از اقدامات موثر در این زمینه است.
وی افزود: در طرح تعادل بخشی آب کشاورزی و مدیریت اضافه برداشت ها باید به خشکسالی ها و کاهش نزولات از یکسو و کاهش رطوبت هوا و زمین و تاثیر آن بر اراضی کشاورزی توجه شود.
استاندار یزد تاکید کرد : برای جبران کاهش نزولات آسمانی و رطوبت خاک، کشاورزان مجبور به استفاده از منابع و سفره های زیرزمینی هستند که در این زمینه نیاز به اطلاع رسانی به کشاورزان احساس می شود.
رئیس ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: اگر منافع کشاورزان در طرح تعادل بخشی پیش بینی شود، مانند طرح خاموشی چاه های کشاورزی در زمستان که باعث صرفه جویی مقدار زیادی آب در استان شد، در این طرح نیز مشارکت می کنند.
میرمحمدی درباره توجه به تغییر کشت در مناطق مختلف استان تصریح کرد: باید به تناسب بازار ، سطح کشت و تولیدات را تغییر داد و مدیریت کرد تا به کشاورزان ضعیف آسیب وارد نشود.
وی درباره احیای قنات ها نیز، بررسی میزان آبدهی قبل و بعد از احیا و لایروبی را خواستار شد و ادامه داد: این کار به افزایش آبدهی، جلوگیری از هدر رفت آب و نیز اطمینان از هزینه شدن صحیح اعتبارات کمک می کند.
استاندار یزد با تقدیر از عملکردهای شرکت گاز در طول فعالیت دولت یازدهم نیز گفت: در سال های قبل سرمایه گذاری این شرکت برای توسعه گازرسانی در استان یزد 370 میلیارد ریال بود که در 2 سال اخیر به ترتیب به یکهزار و 370 میلیارد ریال و یکهزار و 450 میلیارد ریال افزایش یافته است.
میرمحمدی افزود: شرکت گاز در چند سال فعالیت دولت تدبیر و امید به حل یکی از بزرگترین مشکلات استان که آلودگی ناشی از سوخت نامناسب صنایع و کوره های آجرپزی بوده، کمک زیادی کردو جایگاه مطلوب این شرکت در کشور گویای این موفقیت هاست.
در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل شرکت گاز استان و مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان طرح های پیشنهادی دستگاه خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 96 ارائه کردند.
1968/ 6014/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.