اسدالله درویش امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تدبیر دولت یازدهم بر این است که مسئله آب شرب، آب کشاورزی و گاز را با فوریت در سطح روستاها حل کند، افزود: اگر چنانچه پروژه های گاز رسانی که دارای 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی هستند طی سال جاری تکمیل شوند، بیش از 85 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه در سال 94 ، یک هزار 570 میلیارد ریال اعتبار در امر گاز رسانی به روستاهای استان هزینه شد ، اظهار کرد: علاوه بر آن، ارزش قراردادهای پروژه های در دست اجرا نیز یک هزار و 50 میلیارد ریال است.
درویش امیری افزود: از سال 93 تاکنون بیش از 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شدند که تا پایان سال 96 این میزان به 25 هزار هکتار خواهد رسید.
وی با بیان اینکه 11 مجتمع آبرسانی روستایی در دهه فجر سال 95 در سطح استان به مرحله بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: با وجود خشکسالی مالی، دولت در خصوص تامین آب شرب، گاز و استفاده درست از آب کشاورزی در سطح روستاها دولت اصرار دارد و اعتبارهای ویژه ای برای این امور اختصاص داده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه جمعیت روستایی این استان نسبت به میانگین کشوری 10.2 درصد بیشتر است، گفت: این امر نشان از ماندگاری بیشتر جمعیت روستایی در روستاهای این استان است.
درویش امیری از پرداخت 260 میلیارد ریال تسهیلات ویژه مشاغل خانگی در سطح روستاهای استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات که رقم آن ها بین 50 میلیون تا یک میلیارد ریال است به یک هزار و 680 نفر اعطا شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 90، 380 هزار و 925 نفر معادل 37.5 درصد از جمعیت زنجان در 935 روستای این استان ساکن هستند.
بر اساس سرشماری سال 1390، جمعیت استان زنجان یک میلیون و 15 هزار و 734 نفر است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.