به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یزد از حضور حماسی آحاد مردم مومن در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و افزود: ملت ایران همواره در عرصه های مختلف وظایف خود را در قبال اسلام ، دین ، قرآن و امت اسلام به خوبی ادا کرده اند.
وی ادامه داد: بر تمام مسئولان اجرایی است که همچنان و همواره قدردان مردمی باشند که در هر موقعیت و شرایط به دفاع از کشور ، نظام ، ارزش ها و مسائلی چون حمایت از مردم ستمدیده فلسطین اقدام می کنند.
امام جمعه یزد افزود: روز قدس را باید روز بزرگ همبستگی تمام امت اسلام و حتی ستمدیدگان عالم علیه دشمنان بشریت و بخصوص مردم زجر کشیده فلسطین و قدس شریف اعلام کرد.
ناصری به آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و لزوم بهره گیری هرچه بیشتر از برکات و ثمرات آن اشاره کرد و گفت: مومن کسی است که از لحظه لحظه زندگی خود بخصوص در ماه خدا از آن برای رسیدن به تقوا بهره می گیرد.
وی همچنین به هفته قوه قضائیه و نقش آن در تحقق عدالت در جامعه اسلامی اشاره کرد و یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی (ره) و 72 تن از یاران وی را در حادثه سال 60 گرامی داشت.
ناصری راه رسیدن به پیشرفت در کشور را مدیون ایثارها ، فداکاری ها ، اطاعت از مقام معظم رهبری و حضور جدی و هوشمندانه آحاد مردم ولایی و انقلابی در عرصه های مختلف ذکر کرد.
وی گفت: دشمنان بعد از شکست در عرصه های مختلف به دنبال تهدید نرم و ترویج مرام غربی در کشور و تفوذ فرهنگی هستند بنابراین بر مردم و مسئولان است مواظب توطئه های آنها باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین با اشاره به وجود برخی شایعات مبنی بر تعیین استاندار و شهردار جدید برای شهر و استان یزد گفت مردم به این شایعات توجه نکنند چون دست‌اندرکاران همواره با در نظر گرفتن مصالح مردم و استان نسبت به انتصاب اشخاص اقدام می‌کنند.
ناصری همچنین به پراکندگی برگزاری نمازهای عید سعید فطر در استان یزد اشاره کرد و خواستار برگزاری آن بنحو شایسته و بصورت مسنجم و باشکوه شد.
وی به شرایط اقلیمی استان و کمبود آب به عنوان یک معضل همیشگی یاد کرد و خواستار پیگیری مسئولان و همچنین استفاده بهینه توسط مردم گردید.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار : فلاح
irnayazdd2
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.