مجید قدمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی یک مجموعه پر هزینه است افزود: آمارها نشان می دهد هزینه یک دانش آموز در مدرسه استثنایی چهار برابر دانش آموز عادی است.
وی خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان ، برنامه های حمایتی به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.
قدمی تعداد مدارس استثنایی در کشور را یکهزار و 570 باب اعلام کرد و گفت: گروه کم توان ذهنی بیشترین تعداد دانش اموزان استثنایی را تشکیل می دهد.
وی مجموع دانش اموزان استثنایی کشور را 130 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: با وجود آنکه مدارس استثنایی و امکانات برای حضور این دسته از دانش آموزان فراهم شده اما برخی خانواده ها معلولیت فرزندان خود را پنهان می کنند و انها را از خدمات آموزشی محروم می نمایند که باید با فرهنگ سازی این مشکل رفع شود.
قدمی درباره تعداد دانش آموزان مرزی(دیرآموز) گفت:سالانه 30هزار دانش آموز دیرآموز در کشور شناسایی می شوند.
دانش آموزان دیرآموز دارای بهره هوشی بین 71تا 85 بوده و با مشکلاتی از جمله مشکل توجه و تمرکز، عدم توانایی تعمیم یک آموخته جدید به موارد و موقعیت‌های مشابه، مشکلات گفتار و زبان، بیماری جسمانی، تب شدید، تشنج و سوء تغذیه و عدم اعتماد به نفس و احساس عدم خود ارزشمندی مواجه هستند.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این سازمان با کمبود نیروی انسانی روبروست افزود: خروجی این سازمان 2.5 برابر ورودی آن است که این کمبود نیرو از طریق آزمون استخدامی رفع می شود.
نشست مدیران مدارس استثنایی استان یزد و شرکت در شورای اداری آموزش و پرورش از جمله برنامه های رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سفر به استان یزد است.
افزون بر یکهزار دانش اموزان استثنایی در 22 باب مدرسه استان یزد تحصیل می کنند.
2088/6197 خبرنگار:کبری دانشی**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.