به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مصطفی پایدار افزود: والدین می توانند به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت مراجعه و با ثبت نام اولیه، زمان نوبت فرزندان خود برای سنجش را دریافت کنند.
به گفته وی براساس تصمیم شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری سنجش سلامت وزارت آموزش و پرورش ، امور مربوط به ثبت نام ، نوبت دهی و ثبت اطلاعات شناسنامه سلامت دانش آموزان به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد .
پایدار گفت : کار نوبت دهی دانش آموزان در مدارس محل تحصیل دانش آموزان از 10 خرداد شروع شده و انجام معاینات سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان از 21 خرداد لغایت شهریورماه انجام می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد گفت: در شهر یزد پنج پایگاه سلامت اولیه و یک پایگاه تخصصی برای سنجش سلامت کودکان در حال ورود به دبستان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 25 هزار کودک هفت ساله آماده ورود به دبستان و 9600 نفر نوآموز پیش دبستانی در سطح استان در فرایند سنجش سلامت شرکت کنند.
پایدار افزود: در فرایند سنجش سلامت ، دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد خاطر نشان کرد: کار سنجش سلامت کودکان در دو مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی صورت می گیرد در مرحله مقدماتی ارزیابی های بهداشتی ، بینایی، شنوایی ، آمادگی تحصیلی ، پایش رشدی ، ارزیابی اختلالات گفتاری ، دهان و دندان ومعاینات پزشک عمومی بررسی می شود.
وی هدف از برگزاری سنجش سلامت کودکان بدوورود به دبستان را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی کودکان ، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها ، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کمک به جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در طول دوران تحصیل بیان کرد.
افزون بر یکهزار دانش اموزان استثنایی در 22 باب مدرسه استان یزد تحصیل می کنند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.