سید شمس الله حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ماهانه با پرداخت یک میلیارد و 940 میلیون ریال اعتبار هزینه ایاب و ذهاب این تعداد دانش اموز استثنایی مازندران را پرداخت می کنند .
وی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان اسثنایی با پیگیری های دولت یازدهم محقق شده است ، ادامه داد : از سال 1393 با تصویب لایحه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان در مجلس شورای اسلامی ، ردیف بودجه ای برای آنان در نظر گرفته شد و تخصیص می یابد .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت : با توجه به بالا بودن هزینه درمان معلولان پیشتر والدین این دانش آموزان با معلولیت شدید قادر به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب فرزندانشان به مدارس نبودند .
وی افزود : در صورت ادامه این روند و در نظر نگرفتن هزینه ایاب و ذهاب ، خروج این دانش آموزان از چرخه تحصیل حتمی بود و امکان ادامه تحصیل آنان فراهم نبود .
حسینی با اشاره به اینکه در میان دانش آموزان استثنایی مازندران نمونه های موفق تحصیلی نیز وجود دارد ، گفت : به طوریکه سال گذشته 13 دانش آموز استنثایی استان با پذیرفته شدن در آزمون کنکور سراسری توانستند به دانشگاه های دولتی راه یابند .
وی خاطرنشان کرد : با سرمایه گذاری بر روی دانش آموزان استثنایی می توان چهره های موفق علمی و آموزشی را شاهد بود .
به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با افزایش کمک ها در این بخش و پرداخت تمامی هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی ، بیشتر دغدغه والدین این دانش آموزان برطرف می شود .
وی هزینه ایاب و ذهاب ماهانه دانش آموزان استثنایی مازندران را 2 میلیارد ریال اعلام کرد .
مازندران 6 هزار و 306 دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد 2 هزار و 798 نفر دانش آموز با معلولیت های شدید و در 50 مدرسه استثنایی استان تحصیل می کنند .
یک هزار و 944 دانش آموز با معلولیت خفیف در قالب طرح (تلفیقی فراگیر ) در مدارس عادی تحصیل می کنند و یک هزار و 564 دانش آموز نیز با مشکلات یادگیری در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.