محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدیداز از مراحل پیشرفت زورخانه حق در محله قلعه بافق به ایرنا گفت: بازسازی اولیه این مکان پس از دریافت مجوز از سوی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق انجام شده است .
وی گفت:تاکنون برای تعمیر و تکمیل این زورخانه 200میلیون ریال هزینه شده که70میلیون ریال آن از سوی فرمانداری بافق پرداخت شده است و بخشی از هزینه های دیگر نیز توسط خیران تامین می شود.
زاده رحمانی خاطر نشان کرد: یکی از جوانان محله قلعه یکسال است که اقدام به مرمت این آب انبار کرده و تصمیم دارد تا با تغییر کاربری این بنای قدیمی، جوانان محله خود را به ورزش زورخانه ای تشویق کند.
فرماندار بافق خاطر نشان کرد: با راه اندازی این زورخانه تعداد زورخانه های شهرستان بافق به 6 واحد افزایش می یابد.
بیش از 150جوان باستانی کار در این زور خانه ها به ورزش پهلوانی می پردازند و بهترین و متنوع ترین مکان برای غنی سازی اوقات فراغت چوانان و نو جوانان شهرستان بافق به شمار می رود.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزدقرار دارد.
7543 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار:
***
مدیر آموزش و پرورش بافق کمبود نیروی انسانی را یاد آور و جبران کمبود نیروی انسانی را که سرمایه های ارزشمند این نهاد هستند خواستار شد.
علی اصغر رنجبر روز پنجشنبه در یکصد و هفتاد و دومین نشست شورای آموزش و پرورش بافق که با حضور امام جمعه،فرماندار و اعضای این شورا و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود:تعدادپرسنل در حوزه آموزشی بیش از 580 نفر هستند که از این تعداد طی 4سال آینده بیش از 300 نفر بازنشسته می شوند.
رئیس آموزش و پرورش بافق گفت:افزایش سهمیه شهرستان بافق در خصوص برگزاری آزمون معلمان و دانشگاه فرهنگیان از مواردی است که در جهت افزایش نیروی انسانی باید انجام و پیگیری شود.
وی تصریح کرد: نهاد آموزش و پرورش باید انسان هایی تربیت کند که چرخ آینده کشور را به گردش در آورند بنا براین به نیروی متخصص و کار آمد نیاز دارد که از هم اینک بایستی چاره اندیشی شود.
رنجبر به بیان نقش کلیدی معلمان در عرصه آموزش پرداخت و خاطر نشان کرد: معلمان و فعالان عرصه آموزش و پرورش کشور باید افراد مجرب و کار آزموده باشند تا افراد فرآیند آموزش نو نهالان، جوانان و نوجوانان کشور با خلل مواجه نشود.
رییس آموزش و پرورش بافق همچنین به گوشه ای از عملکرد این نهاد در یک ماه اخیر پرداخت و گفت:طرح 'یک شاخه گل یک فرصت' سپاس از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار،تجلیل از مقام شامخ معلم با عنوان جشن ترنم اندیشه از شرکت سنگ اهن مرکزی به خاطر اهدای تجهیزات و لوازم ورزشی به این نهاد بود.
رنجبر افزود:استاندارد سازی پنج آموزشگاه و رفع برخی مشکلات سرمایشی و گرمایشی،به صدا در آمدن زنگ میراث فرهنگی در آموزشگاه 22بهمن،تجلیل از برترین های سال سوم دبیرستان نمونه امام رضا (ع) و کسب مقام دوم استان در مسابقات شیمی توسط این آموزشگاه و تجلیل از رتبه اول نامه به یک شهید توسط معراج رنجبر از دیگر اقدامات انجام شده طی یک ماه اخیر است.
وی با اشاره به اینکه 9پروژه عمرانی 10تا 80 درصدی آغاز شده و 2 پروژه به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: با وجود اقدامات عمرانی انجام شده برخی مدارس با مشکل روبرو هستند.
رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به آزمون هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اشاره و بیان کرد:تعداد 660نفر از دانش آموزان دختر و پسر در پایه نهم از تاریخ 8الی 11مردادماه می توانند رشته مورد نظر‌خود را انتخاب کنند.
بیش از هشت هزار و 500 دانش آموز در 75 آموزشگاه شهرستان بافق به تحصیل اشتغال دارند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 خبرنگار : اصغرعسکری:انتشار:
***
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بافق گفت: برای آزادی چهار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد 2 میلیارد و200 میلیون ریال کمک مالی نیاز است.
محمود خواجه ای روز پنجشنبه با بیان اینکه طبق آخرین آمار 44 نفر زندانی بافقی در زندان بسر می برند به ایرنا گفت: از این تعداد 32 نفر متاهل اند که با احتساب همسر و فرزندانشان، 128نفر تحت تکفل آنها هستند.
وی افزود:با توجه به محبوس بودن سرپرست خانواده و قطع منبع درآمدی آنها. این خانواده هابشدت نیازمند حمایت های اقتصادی، فرهنگی و معنوی هستند.
خواجه ای، زندانی غیر عمد بافق را 4 نفر اعلام کرد و گفت: یکی از آنها بر اثر حادثه رانندگی محکوم به پرداخت دیه است و 3نفر دیگر نیز محکوم به رد مال هستند و برای آزادی آنها از بند و بازگشت به آغوش گرم خانواده مبلغ یاد شده نیاز است.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بافق خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه در قانون ماده ای بنام حمایت از خانواده زندانیان پیش بینی نشده است بنا براین ازمحل کمک های خیری حدود 32 سبد کالا نیز تهیه و بین خانواده های زندانیان توزیع شده که این کمک به هیچ عنوان پاسخگوی نیازمندیهای آنها نخواهد بود.
وی ادامه داد: باهماهنگی دادستان و اداره کل زندان ها ی استان یزد پنج نفر از مددجویان(زندانیان) که شرایط لازم را دارا بودند جهت جنگل کاری در اختیار اداره منایع طبیعی شهرستان بافق قرار گرفتند.
خواجه ای با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای رسیدگی به خانواده زندانیان است عنوان کرد: به فرمایش مولی علی (ع ) یاری رساندن به ستمدیده و شاد کردن غمناک. کفاره گناهان بزرگ است بنا براین خیران بزرگوار بافقی در کنار روزه داری تلاوت قرآن و راز ونیاز باخدای بزرگ با در نظر گرفتن ماهیانه 150هزارتومان برای هر فرزند خانواده مددجو(زندانی)می توانند حامی مالی این عزیزان غیر مجرم، عبادات خود راکامل کنند.
وی همچنین به خیران بافقی توصیه کرد کمک های خود را به شماره حساب6280231492544827 نزد بانک مسکن بافق به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان بافق واریز کنند تا مقدمه آزادی زندانی های غیر عمد فراهم شود.
هر سال در ماه مبارک رمضان فرصتی است که روزه داران که به درگاه الهی نزدیک می شوند مبلغی را در قالب کمک به زندانیان به این امر اختصاص دهند.
سال گذشته از همین منابع چهار زندانی آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 / 6197خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.