علی جهازی روزشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساماندهی تشکل های مرتبط با سازمان تعاونی روستایی، کمیته ای با رویکرد انحلال تعاونی های غیرفعال و تقویت تعاونی های فعال، بررسی و مطالعه در خصوص مباحث تخصصی مانند به بازاررسانی محصولات کشاورزی، جلوگیری از هدر رفت محصولات باغی و زراعی از مزرعه تا سفره و پیشرفت صنایع دانه بندی، بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده در حوزه تعاون روستایی و ارتقاء وضعیت تعاونی های این بخش، نیامند تعامل و همکاری مسئولان استان و شهرستان ها به ویژه فرمانداران است.
جهازی همچنین با تبیین نقش تعاون روستایی در آبادانی و توسعه روستاها و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات کشاورزان و باغداران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و قابلیت های کشاورزی شهرستان بافق و تعامل میان ادارات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی با فرمانداری در جهت توسعه بخش کشاورزی، انتظار از سایر دستگاه های این شهرستان نیز کمک به رفع مشکلات و توانمندسازی تشکل های روستایی و کشاورزی است.
وی یادآورشد:هم اینک نظام صنفی کشاورزی بافق با عضویت بیش از یکهزار و 732 بهره بردار این بخش زیر نظر سازمان تعاون روستایی استان در راستای دفاع از حقوق کشاورزان و کمک به دست اندرکاران بخش کشاورزی و تقویت انگیزه های گسترش پوشش بیمه کشاورزان و روستاییان منطقه در حال فعالیت است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون شبکه تعاون روستایی و کشاورزی شهرستان بافق با پنج تشکل فعال به تفکیک 2 شرکت تعاونی تولید و سه شرکت تعاونی کشاورزی با 2 هزار و 768 نفر عضو و سرمایه ای بالغ بر یک میلیارد ریال و ذخیره قانونی حدود چهار میلیارد ریال مطابق با موارد پیش بینی شده در اساسنامه، تحت نظارت اداره تعاون روستایی شهرستان فعالیت دارد.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 / 6014/ خبرنگار:اصغر عسکری** انتشار: کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.