به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در مهریز افزود: برپایی جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای انجام کارهای خیر است.
وی ادامه داد: آیات و روایات زیادی در مکتب حیاتبخش اسلام و آموزه های دینی ما وجود دارد که مردم را به انجام فعالیت های خیر، کمک به دیگران و دستگیری از افراد جامعه که گرفتار هستند، سفارش می کند.
فرماندار مهریز نیز گفت: مردم مومن مهریز در سال های گذشته در قالب جشن گلریزان همواره فعال و پیشگام بوده اند و امسال نیز به فعالیت های دینی خود در این زمینه ادامه می دهند.
سید محمد رستگاری گفت: برای تحقق اهداف جشن گلریزان در مهریزهماهنگی خوبی بین مردم و دستگاه های اجرایی وجود دارد.
جشن گلریزان در مهریز در اول تیرماه مصادف با 27 ماه مبارک رمضان در زورخانه ولی عصر (عج) در ورزشگاه شهید محصل مهریز برگزار می شود.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده
****
600 معتاد در اردکان مصرف مواد مخدر را ترک کردند
رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: در سال 95، 600 نفر در سه مرکز زیرنظر بهزیستی با ترک اعتیاد به آغوش خانواده بازگشتند.
امیرولی عضدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از دیدگاه روان پزشکی و پزشکی، معتاد بیماراست و باید مانند سایر بیماران، درمان شود و پیشگیری از ابتلا به اعتیاد همانند سایر بیماری ها بر درمان آن مقدم است .
وی اضافه کرد: به علت تنوع زیاد مواد مخدر و محرک، روش های درمانی تخصصی ترک اعتیاد نیز متعدد است و از آنجا که براساس تحقیقات صورت گرفته، سه چهارم معتادان دچار بیماری های روان شناختی هستند بخش بزرگی از درمان اعتیاد، در گرو روان درمانی، رفتار درمانی و خانواده درمانی است که در کنار دارو درمانی نقش موثری در ترک اعتیاد دارد .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزدواقع شده است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی**
****
20 ساعت برق رایگان به‌ ازای 4 ساعت خاموشی برای کشاورزان ابرکوهی
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه گفت: کشاورزانی که چهار ساعت در زمان اوج مصرف شبانه روز چاه های کشاورزی را خاموش کنند از 20 ساعت برق رایگان بهره مند خواهند شد.
ابوالفضل اکرمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس دستور العمل وزارت نیرو این طرح در ساعت اوج مصرف برق کشاورزی (12 تا 16) از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور اجرا می شود.
وی افزود: از مشترکانی که تمایل دارند در این طرح مشارکت کنند، می توانند برای تکمیل تفاهم نامه همکاری به مدیریت توزیع برق شهرستان ابرکوه و اداره برق بخش بهمن مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: این طرح علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی کشاورزان در کاهش خاموشی در زمان اوج مصرف در فصل گرما نقش مهمی دارد.
از 834 حلقه چاه آب کشاورزی شهرستان ابرکوه 800 حلقه آن به برق شبکه متصل است.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار:
**********
معاون فرماندار اشکذر: دستگاه های فرهنگی اقدامات بازدارنده از مصرف دخانیات را تبلیغ کنند
معاون فرمانداراشکذر گفت: از دستگاه های فرهنگی انتظار می رود با تبلیغ اقدامات بازدارنده از مصرف دخانیات ، گامی موثر در راستای ارتقای سلامت مردم بردارند.
به گزارش ایرنا، علیرضا ابوالحسنی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که با محوریت مبارزه با استعمال دخانیات و پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه ـ کنگو برگزار شد ، با بیان اینکه امروزه مصرف دخانیات یکی از مهمترین عوامل ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان شناخته شده، اظهار کرد: گرایش جوانان، نوجوانان و بانوان به سیگار و قلیان زنگ خطری برای مسوولان به صدا درآورده که اگر شنیده نشود آسیبهای زیادی را برای جامعه در پی خواهد داشت.
وی از جمله راهکارهایی که می تواند در کاهش استعمال دخانیات در بین مردم موثر واقع شود را دادن هشدار در خصوص خطرات ناشی از مصرف دخانیات و کمک به ترک آن عنوان کرد و افزود: نقش رسانه ها در نهادینه کردن مبارزه با استعمال دخانیات بسیار موثر است.
ابوالحسنی همچنین با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه ـ کنگو در برخی مناطق کشور و مخاطراتی که ممکن است در پی بروز این بیماری ایجاد شود، از نیروی انتظامی خواست که راه های ورود و خروج شهرستان را کنترل و از حمل دام بدون مجوز دامپزشکی جلوگیری نماید.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلوکتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6014/ خبرنگار : سعیده السادات خاتمی ** انتشار : کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.