علیرضا وارثی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 23 هزار کودک متولد شده در استان طی سال گذشته 17 هزار و 495 نوزاد در طرح غربالگری شنوایی شرکت داشتند که از این تعداد 185 نوزاد دچار مشکلات طبی و توانبخشی و 22 کودک نیز مبتلا به اختلالات شنوایی بودند.
وی اظهار کرد: در راستای کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زود هنگام پیشگیری از معلولیت شنوایی در سال گذشته،بهزیستی استان اقدام به اجرای طرح غربالگری شنوایی در سه سطح غربال،تشخیص و مداخله اقدام کرد.
وارثی اضافه کرد: این طرح تا یک ماهگی برای کلیه شیر خواران متولد شده در بیمارستان های سطح استان توسط سازمان بهزیستی انجام شد.
مدیرکل بهزیستی قزوین در خصوص چگونگی اجرای این طرح نیز گفت: در این طرح نوزادان متولد شده در بیمارستان ها و زایشگاه های استان از طریق دستگاه های الکتروفیزیولوژیک مورد معاینه شنوائی قرار گرفته و در صورت نیاز با اقدام های طبی و توانبخشی،تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند.
وارثی خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص سطوح تخصصی، کودکانی که کاندید سمعک و کاشت حلزون باشند بعد از مراحل مددکاری از طرف معاونت توانبخشی بهزیستی استان مورد حمایت قرار می گیرند.
وارثی افزود: نقش غربالگری شنوایی در حقیقت پیشگیری در جهت ارتقای سلامت عمومی جامعه و کاهش هزینه های بهداشتی است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.