حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جعفری در خطبه های نماز جمعه هرات با اشاره به سخنان رهبری در تاریخ 27 اردیبهشت اظهار داشت:رهبری فرمودند مردم بیایند و با مشارکت گسترده خود افرادی اصلح را انتخاب کنند و سرنوشت خود را تعیین کنند.
وی با بیان اینکه ولایت‌پذیری، مهم‌ترین شاخص فرد اصلح برای مسؤولیت ریاست جمهوری است، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح انقلابی بودن، داشت روحیه استکبار ستیزی و ساده زیستی است.
وی به حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره و خاطر نشان کرد: حضور میلیونی پای صندوق های رای ضمن کوبیدن مشت محکم بر دهان استکبار، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می کشاند.
خطیب نماز جمعه هرات در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته به 30 اردیبهشت ماه، روز ملی جمعیت اشاره و اظهار داشت: فراموش نکنیم که جمعیت جوان و توانمند، یکی از سرمایه های ارزشمند هر کشور هستند، و با این روالی که در پیش است در آینده نزدیک کشور ایران با معضل پیری مواجه خواهد شد.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به سوم خردادماه‌ سالروز آزادسازی خرمشهر خاطر نشان کرد: آزاد سازی خرمشهر در آن برهه از زمان یک معجزه الهی بود که با تلاش و رشادت های رزمندگان اسلام نقش گرفت.
خطیب نماز جمعه هرات در خطبه اول نماز، نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد و تاکید کرد: تقوا وسیله نجات انسان در دنیا و آخرت است .
امام جمعه هرات در ادامه به یکی از مباحث اخلاقی در دین مبین اسلام یعنی راستگویی و صداقت پرداخت و یادآور شد: مومنان برای اینکه در تمام کارها و عرصه موفق ظاهر شوند باید صداقت پیشه کرده و از دروغگویی امتناع ورزند.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.