به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: همچنین باید دقت کرد تا فرد عالم تر، با دقت تر و شایسته تر را انتخاب کنیم.
وی بیان کرد: بنده از فردی اسم نمی برم و افراد باید با دقت از بین نامزدهای مختلف، هرکدام که شایستگی بیشتری دارند و بهتر و بیشتر می توانند مسائل حوزه های مختلف را سامان دهند، انتخاب کنند.
وی به سالروز حفاظت از شخصیت ها نیز اشاره کرد و گفت: همه ما به یاد داریم زمانی که هنوز وزارت اطلاعات در کشور وجود نداشت بسیاری از شخصیت های علمی و فرهنگی ما به دست منافقان کوردل و ایادی استکبار به شهادت رسیدند که استاد مطهری، شهید باهنر و شهید رجایی از جمله این افراد هستند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر کرد و افزود: فکر نکنید که اکنون در کشور توطئه نمی شود بلکه نیروهای تلاشگر اطلاعات تمامی این توطئه ها را خنثی می کنند.
وی عنوان کرد: در یک روزنامه مطالعه کردم که وزیر اطلاعات اعلام کرده بود در یک ماه قریب به 30 توطئه انجام شد اما همه آنها با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شد.
آیت الله جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور از شخصیت ها حفاظت می شود و سپاه پاسداران نقش بارزی در این رابطه دارد.
وی گفت: سپاه پاسداران مایه فخر و مباهات همه ماست و همه ملت های مسلمان باید به وجود سپاه افتخار کنند زیرا امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود، کشور نبود.
امام جمعه کرمان افزود: اینکه دشمنان به کشور ما حمله نمی کنند به دلیل اقتدار سپاه و ارتش است و پس از تشکیل سپاه، بسیج نیز برای اقشار مختلف تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: اگر خدای ناکرده دشمنان ما وسوسه شوند و بخواهند دو مرتبه کوچکترین توطئه ای را به اجرا بگذارند به دست سپاه و بسیج مردمی نقشه ها و توطئه های آنها نقش بر آب خواهد شد.
وی به سالروز تشکیل بسیج سازندگی نیز اشاره و بیان کرد: همه مشکلات ما به وسیله بسیج حل خواهد شد و پیروزی در جنگ تحمیلی و انقلاب با بسیج تمام ملت میسر و مسائل اقتصادی نیز بابسیج حل شد.
آیت الله جعفری در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و گفت: جوانان باید به سمت مکتب، ارزش ها و دین حرکت کنند و این امر به یقین به طور کامل به نفع این افراد است.
وی خطاب به جوانان تاکید کرد: باید بیدار و آگاه باشید و وقت خود را با کتاب پر کنید.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان بر پرهیز از اسراف تاکید کرد و افزود: دو مساله آب و کتاب دچار بحران است و آب دچار مصرف بالا و کتاب نیز مواجه با عدم مطالعه است.
وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از ما نباید وقت خود را به بطالت بگذرانیم و باید اهل مطالعه باشیم زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دارای مطالعات بسیار وسیع، گسترده و دائمی هستند و از هر دقیقه ای برای مطالعه استفاده می کنند.
آیت الله جعفری گفت: پیشرفت بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل مطالعات زیاد و تلاش آنها در مسیر کسب علم، دانش و فناوری بوده است که متاسفانه برخی از این کشورها درباره برخی دیگر از کشورها موضع ظالمانه ای دارند اما ملت ها بیدار شده اند.
وی تاکید کرد: آنها ملت ایران را می شناسند و می دانند که ما تسلیم نشده و همانگونه که در دوران انقلاب و دفاع مقدس ایستادگی کرده ایم، همواره مقاومت خواهیم کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.