به گزارش ایرنا، سید نبی رسولی روز سه شنبه در نشست توجیهی و کارگاه آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای اظهار کرد: انتخابات یکی از ارزشمندترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است و مردم با حضور حداکثری درانتخابات نشان خواهند داد که همواره میدان دار انقلاب اسلامی هستند.
وی افزود: عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای همه باید با رعایت قانون و پرهیز از جانبداری شرایط لازم را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای فراهم کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: نمایندگان فرماندار در شعبه های اخذ رای، با تعامل با هیات های نظارت، بازرسی و دیگر اعضای شعب، اجازه بی نظمی و دخالت در روند برگزاری انتخابات را ندهند و برگزارشدن انتخابات سالم را در دستور کار خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری افراد می توانند به هر شعبه ای برای رای دادن مراجعه کنند و هیچ منع قانونی در این خصوص وجود ندارد ولی برای شوراهای اسلامی روستاها رای دهندگان باید حداقل یک تا سه سال در محل دارای سابقه سکونت باشند.
رسولی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی برای مسئولان اجرایی انتخابات در این شهرستان برگزار شده است، افزود: همه شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و بانشاط در روز جمعه 29 اردیبهشت فراهم است.
رییس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: برای برگزاری انتخابات سالم و امن باید به مر قانون عمل کنیم و در این راستا باید رفتار خود را نیزقانونی کنیم.
حجت الاسلام تقی فتاحی بابیان اینکه آرای مردم امانت وحق الناس است اظهار کرد: سلامت انتخابات وابسته به عمل همه عوامل اجرایی به قانون است.
31 هزار نفر در شهرستان ابرکوه واجد شرایط رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وپنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و 105 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در این شهرستان درنظر گرفته شده است.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
***
معاون فرماندار اشکذر: مشارکت دانش آموزان در انتخابات دشمنان نظام را مایوس می کند
معاون فرماندار اشکذر گفت: حضور دانش آموزان واجد شرایط در انتخابات منجر به ایجاد شورو نشاط در پای صندوق های رای شده و مشارکت آنان در این رویداد مهم سیاسی، دشمنان نظام را مایوس می کند.
به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی روزسه شنبه درنشستی با جمعی از دانش آموزان رای اولی این شهرستان اظهار داشت: رای شما دانش آموزان در تثبیت ارزش های انقلاب اسلامی و کشورو تشکیل دولت مقتدر نقش بسزایی دارد.
وی افزود: بر اساس ماده 36 قانون انتخابات کشور شرایط رای دهندگان تابعیت ایرانی، سالم بودن (عدم جنون) و داشتن 18 سال تمام است که دراین دوره از انتخابات از مجموع 56 میلیون نفر واجد شرایط کشور یک میلیون و 200 نفر رای اولی هستند.
ابوالحسنی تصریح کرد: نسل جوان بزرگترین سرمایه و آینده سازان کشورند و مشارکت آنان در رویدادهایی مانند انتخابات مبین تداوم حمایت از انقلاب در بین نسل جوان است.
وی از فراهم سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات در اشکذر خبرداد و از دانش آموزان خواست تا جدا از حضور در انتخابات، اطرافیان خود را نیز برای شرکت در این رویداد مهم سیاسی ترغیب کنند.
ابوالحسنی نقش معلمان به عنوان افراد معتمد در بین اقشار مختلف مردم را مهم ارزیابی کرد و از این قشر خواست برای تشویق دانش آموزان به مشارکت در انتخابات تلاش کنند.
تعداد شعب اخذ رای در شهرستان اشکذر 44 شعبه است و واجدان شرایط شرکت در انتخابات در این شهرستان نزدیک به 20 هزار نفر است.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7546/ 6014/ خبرنگار: سعیده السادات خاتمی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.