محمدرضا علمدار یزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح عملکردهای این سازمان در طول دوران فعالیت دولت یازدهم گفت: در استان یزد بیش از 100هزار میلیارد ریال از سوی بخش های دولتی و خصوصی سرمایه گذاری شده که 50 هزار میلیارد ریال یعنی نیمی از مجموع سرمایه گذاری استان سهم سازمان صنعت ، معدن و تجارت بوده است.
وی تصریح کرد: استان یزد با توجه به میزان جمعیتی که دارد از سرمایه‌گذاری خوبی در بهره‌مند است به طوری که با دارا بودن یک و سه دهم درصد جمعیت کشور بیش از 4 درصد کل کشور در این استان سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: هم اکنون بیش‌از یک میلیارد و 750 میلیون ذخیره قطعی معادن یزد است که با سرمایه ‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی برای بیش از 11هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.
علمدار یزدی در عین حال درباره وضعیت اشتغال تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 320 کارخانه‌ در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی 40 تا 99 درصدی در این استان یزد وجود دارد که با سرمایه گذاری 100هزار میلیارد ریالی زمینه اشتغال 45 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه استان یزد به عنوان استانی پیشرو در مسائل اقتصادی با تمام توان درصدد ایجاد تحولات اقتصادی در دولت تدبیر و امید بوده است ، افزود: در همین راستا با اقدامات صورت گرفته 2هزار واحد صنعتی مورد پایش و بررسی قرار گرفت و 2 هزار و 114 مصوبه برای حل مسائل آن‌ها به تصویب مجموعه مدیران، دستگاه‌ها و بانک‌ها رسید.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد ادامه داد: همچنین مبلغ 10هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان مصوب شد که تاکنون بیش از نیمی از این مبلغ پرداخت شده و به دست واحدهای تولیدی رسیده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: هم اکنون این استان رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 32 نوع ماده معدنی را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
علمدار یزدی افزود: ضمن آنکه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون هر 1.8 روز چرخ یک کارخانه جدید تولیدی در استان یزد راه افتاده است و این موفقیت همچنان با جدیت و با برنامه ریزی ادامه دارد.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه این موفقیت ها در نتیجه همراهی مطلوب تمامی سازمانها و ادارات مرتبط و همچنین سیستم بانکی بدست آمده است، از تلاش‌های مجموعه مدیران استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تقدیر کرد.
وی درباره تعداد جلسات و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید هم اظهار کرد: 36 جلسه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و 501 جلسه تخصصی برای حل مسائل 2 هزار واحد صنعتی در استان یزد برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان یزد ادامه داد: بر این اساس هزار و 260 واحد تولیدی و صنعتی به بانک‌ها معرفی شدند و تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کردند.
به گفته علمدار یزدی، در طول این جلسات هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی استان یزد مصوب شده بود که بیش از 50 درصد از این میزان تاکنون پرداخت شده و در این زمینه استان یزد در رتبه چهارم کشور قرار گرفته است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور در حوزه هایی همچون کاشی و سرامیک و نساجی در کشور رتبه نخست را دارد.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.