سید نبی رسولی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یکی کارخانه در دست ساخت تولید کاشی و سرامیک ابرکوه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: نواحی صنعتی ابرکوه ،بخش بهمن و شهرک صنعتی با وسعت 250 هکتار برای سرمایه گذاری دربخش تولید مهیا است.
وی بابیان اینکه ابرکوه به لحاظ جغرافیایی در محور سه استان یزد ، فارس واصفهان موقعیت ممتازی دارد افزود: با حمایت های دولت تدبیر و امید زمینه برای ورود و فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در طرح های مهم این شهرستان فراهم شده است.
فرماندار ابرکوه ادامه داد: نظر به مشکلات بحران آبی و تداوم خشکسالی،از سرمایه گذاران در بخشهای صنایع تبدیلی و زنجیره ای کشاورزی و صنایع کم آبخواه که جا برای کار فراوان در این شهرستان دارد استقبال می کنیم .
نماینده عالی دولت در ابرکوه تصریح کرد: امروز شاهد حضور سرمایه گذاران در طرح های فولاد ، کاشی و سرامیک این شهرستان هستیم که با افتتاح کارخانجات فولاد ، کاشی و سرامیک تحول عظیمی در توسعه ، رشد و اشتغال این شهرستان ایجاد خواهد شد.
رسولی یادآور شد: این کارخانه سومین کارخانه کاشی وسرامیک ابرکوه است که درسال 92 در زمینی به مساحت 190هزارمترمربع آغاز شد و ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این کارخانه اشتغالزایی برای 200 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود که نقش مهمی در رفع بیکاری و اشتغالزایی دارد.
وی بابیان اینکه 10میلیون یورو برای خرید دستگاههای تولید از کشور ایتالیا برای این کارخانه هزینه شده است افزود: این کارخانه در زمان بهره برداری روزانه قادر خواهد بود 15 هزار مترمربع کاشی و سرامیک تولید کند.
نماینده عالی دولت از 40 واحدتولیدی فعال در نواحی صنعتی ابرکوه ، بهمن و شهرک صنعتی این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: در این واحدهای تولیدی بیش از 800 نفر مشغول به کار هستند.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان یزد قرار دارد.
7540/ 5054 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.