به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز یکشنبه در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اردکان با تقدیر از خیران٬ افزود: ورود خیران به این حوزه٬ نشان از وسعت دید و فهم آنان از اهمیت تعلیم و تربیت است.
وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی٬ تولید و اشتغال، اهمیت تربیت نسل فرهیخته و دانشمند را در تولید و اشتغال برای کشور مهم و حیاتی خواند و گفت: سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و کسب رتبه‌های برتر استانی و ملی در آزمون‌ها نشان‌دهنده پتانسیل عظیم انسانی در شهرستان اردکان است که باید به‌آن توجه شایسته‌ای شود.
فرماندار اردکان گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله آموزش و پرورش٬ نگاهی جدی است و به‌همین سبب علی‌رغم تنگناهای موجود در اقتصاد٬ بیشترین اعتبارات به حوزه آموزش و پرورش شهرستان تخصیص یافته است.
مقیمی با بیان این‌که همواره به کمک خیران در ساخت و تجهیز مدارس نیاز داریم٬ سرمایه‌گذاری در این بخش را از باقیات‌الصالحات خواند و گفت: دولت در شهرستان نیز تمام توان خود را به کار گرفته که نمونه آن اختصاص مبلغ خوبی برای نوسازی مدارس است که تخصیص آن صددرصد خواهد بود.
وی افزود: البته این مبالغ با توجه به وسعت حوزه آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند و لازم است گروه‌های مرجع به‌ویژه روحانیون در تشویق خیران به‌سوی مدرسه‌سازی و فرهنگ‌سازی در سایر اقشار جامعه تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.
اردکان 17 هزار دانش آموز و 38 مدرسه خیری دارد.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.