به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، محمدرضا حبیبی در دیدار شورای قضایی یزد با امام جمعه یزد افزود: مراکز مشاوره خانواده با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی تحت قالب مرکز تحکیم بنیان خانواده مشغول خدمت به خانواده های در آستانه طلاق هستند.
وی ادامه داد:متولیان امر این مرکز با ارائه مشاوره های مذهبی ، روانشناسی و حقوقی در کاهش طلاق نقش حائز اهمیتی را ایفا کردند .
وی به نقش اثر گذار آموزش مهارت های زندگی در استحکام و تداوم زندگی مشترک زوج های جوان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اختلافات در زندگی زوجین ، ناشی از نااگاهی تر مهارت های زندگی است و چنانچه بتوان آموزش مهارت های زندگی را در مقاطع مختلف الزامی کرد بدون تردید در کاهش آمار طلاق گام اساسی برداشته خواهد شد .
این مقام مسئول به ضرورت حفظ امنیت و آرامش مردم به عنوان سنگ بنای پیشرفت و تعالی استان اشاره کرد و افزود: یزد از جمله استان های بسیار آرام کشور است و اگر مواردی هم بوده که به امنیت مردم لطمه زده و خاطر جامعه را جریحه دار کرده است سعی شده با همت و کار مضاعف به سرعت و جدیت مورد رسیدگی قرار گیرد .
وی گفت : پرونده قتل زرگر یزدی از همین مسائل بود که در مقوله کشف ، شناسایی ، دستگیری و مجازات با تلاشی که صورت گرفت بی نظیر بود و این هم مورد رضایتمندی مردم قرار گرفت.
حبیبی از روند رو به کاهش پرونده های کیفری وارده به دادسراهای استان از سال 92 تا کنون یاد کرد و گفت: کاهش 72 هزار پرونده کیفری وارده به دادسرا در سال 92 به 56 هزار پرونده در سال 95 نشان از نتیجه دادن فعالیت های پیشگیرانه و سایر اقدامات قضایی دارد.
رئیس کل دادگستری یزد بر نقش حائز اهمیت دستگاه قضایی در مبارزه با قاچاق تأکید کرد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای اجرایی شدن شعار سال یکی از مهمترین مسائل برخورد قاطع قانونی با پدیده شوم قاچاق است که یکی از آفات مهم اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نیز محسوب می گردد .
پارسال 40 درصد پرونده های طلاق استان یزد که به مراکز اورژانس اجتماعی ارجاع شده به سازش انحامیده و متقاضیان از درخواست خود صرف نظر کرده اند.
استان یزد با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.
7536/ 5054 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.