به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان رشد 12 درصدی شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان نسبت به دوره گذشته افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات شوراها، 3546 داوطلب آقا و 254 داوطلب خانم هستند.
وی از رشد 38 درصدی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و 5 درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای روستای استان خبر داد و اضافه کرد: شمار زنان داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان نیز نسبت به دوره گذشته 58 درصد رشد داشته است.
این مسئول با بیان رشد 8 درصدی تعداد شعبه های ثبت نام و اخذ رای در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان یزد ادامه داد: برای این انتخابات در مجموع 413 حوزه انتخابیه شامل 21 حوزه شهری و 392 شعبه روستایی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و 333 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای شهر و روستا در استان انتخاب می ‌شوند اظهار کرد: اعضای شورای شهر در یزد شامل 11 نفر، اردکان، میبد و حمیدیا هفت نفر، 17 شهر دیگر استان 5 نفر است.
طالبی افزود: اعضای 21 شورای روستا در استان پنج نفر و 381 شورای روستا نیز سه نفر خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: از نظر استقبال داوطلبان از کرسی های شوراها به ترتیب شهرهای یزد، مهریز و میبد با 35.18، 14.8 و 11.3 درصد به ازای هر کرسی و بخشهای عقدا، خرانق و آسفیج به ترتیب با 3.26، 2.8 و 2.7 درصد به ازای هر کرسی بیشترین ثبت نام کننده را داشته اند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا پس از استعلام از مراجع چهارگانه، از 17 فروردین ماه در هیاتهای اجرایی آغاز می شود و سایر موارد طبق برنامه زمان بندی پیش خواهد رفت.
طالبی یادآور شد: پس از اعلام اسامی نهایی، تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه ادامه دارد و انتخابات شوراها 29 اردیبهشت ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
معاون استاندار یزد گفت: فعالیت جدی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز از 22 فروردین ماه با تشکیل هیاتهای اجرایی در فرمانداری و بخشداری های استان آغاز و با همکاری برگزارکنندگان انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتخابات ریاست جمهوری نیز به نحو باشکوهی برگزار خواهد شد.
7532 / 6197خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.