مصطفی سالاری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد 387 نفر مربوط به شهر یزد، 46 نفر شهر حمیدیا، 31 نفر شهر شاهدیه و 31 نفر بخش زارچ است.
وی آمار نهایی داوطلبان روستایی شهرستان یزد را ١٧١نفر اعلام کرد و گفت: 125 نفر در بخش مرکزی و 46 نفر بخش زارچ مربوط می شود.
فرماندار یزد گفت: تعداد داوطلبان در ٢١ حوزه انتخابیه شهرستان یزد با ٥١ درصد رشد نسبت به دوره چهارم روبرو بوده است و همچنین حضور داوطلبان زن نسبت به دوره چهارم در شهر ٨٣ درصد و در روستاها ١٦٨ درصد رشد داشته است.
سالاری اظهار داشت: تعداد داوطلبین عضویت در شورای اسلامی شهر یزد با رشد ١١١ درصدی همراه بوده است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جموری 30 اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.
7537 خبرنگار: مسعود میرجلیلی
***
فرماندار بهاباد از پایان نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان بهاباد خبر داد و افزود: در مجموع طی هفت روز 288 نفر داوطلب ثبت نام کردند.
عباس اقبال ادامه داد: از کل داوطلبان 35 نفر برای شورای اسلامی شهر بهاباد، 170 نفر در بخش آسفیچ و 83 نفر در بخش مرکزی نام نویسی نمودند که شامل 11 نفر زن می باشند؛ همچنین 57 نفر سابقه قبلی حضور در شورای اسلامی شهر و روستا را دارند.
وی در رابطه با اعلام اسامی افراد ثبت نام شده گفت: پس از اعلام نظر مراکز چهارگانه، پرونده کاندیداها در هیأت اجرایی شهرستان بررسی خواهد شد و پس از اعلام نظر هیأت نظارت شهرستان و استان رد یا تأیید صلاحیت افراد اعلام و سپس اسامی افراد مورد تأیید منتشر خواهد شد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت سال جاری و همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
***
معاون فرماندار اردکان و رئیس ستاد انتخابات شهرستان از نام‌نویسی قطعی 302 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 16 روز گذشته خبر داد.
مصطفی پوردهقان اردکان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تا ساعت 16 هفتمین روز ثبت‌نام داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه شهرها 68 نفر و در حوزه روستاها 234 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان این‌که طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام از داوطلبان تا ساعت 24 (یکشنبه) ادامه داشت گفت: از ثبت‌نام کنندگان تا این ساعت 9 نفر زن و 293 نفر مرد هستند.
معاون فرماندار اردکان افزود: از داوطلبان زن، 3 نفر در روستاها و 6 نفر در شهرها و از میان داوطلبان مرد 65 نفر در شهرها و 228 نفر در روستاها نام‌نویسی کرده‌اند.
پوردهقان تصریح کرد: تعداد کرسی‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردکان 7 و در شوراهای شهرهای احمدآباد و عقدا 5 نفر است.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی
***
معاون فرماندار ابرکوه از نام نویسی 233 داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان تا پایان مهلت ثبت نام خبر داد.
غلامرضا حیدری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این تعداد41 نفر ثبت نام مربوط به شوراهای اسلامی شهر ابرکوه ، 18 نفر نیز مربوط به شهر مهردشت ، 101نفربرای عضویت در شوراهای روستاهای بخش مرکزی و 73نفر نیز مربوط به روستاهای بخش بهمن است.
وی افزود: از میان آمار ثبت نام کنندگان شامل 219 نفر مرد و 14 نفر زن است، که برای عضویت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ستان ابرکوه ثبت نام کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان ابرکوه شمار صندوق های پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان را 58 صندوق که شامل 18صندق شهرابرکوه ، هشت صندوق شهرمهردشت و 32 صندوق نیز روستایی بیان کرد.
حیدری با یادآوری اینکه نام نویسی از داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین شوراهای اسلامی شهر و روستا از سی ام اسفند سال 95 شروع وتا ششم فروردین 96 ادامه داشت افزود: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
7540/6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.