به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، محمدعلی طالبی گفت: از صبح شنبه با تراکم حضور داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان روبرو بوده ایم.
وی افزود: از میان هزار و 570 نفر ثبت‌نام‌کننده تعداد 474 نفر برای شوراهای اسلامی شهر و هزار و96 نفر برای شوراهای روستایی ثبت‌نام کردند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: براساس آخرین گزارش فرمانداری‌های تابعه و ستادهای ثبت‌نام، حجم مراجعه مردم برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چشمگیر بوده و از این رو با هماهنگی‌های انجام شده در دو روز پایانی، زمان ثبت‌نام تا ساعت24 تمدید شده است تا داوطلبان راحت تر ثبت‌نام را انجام دهند.
طالبی به همه افرادی که در خود، قابلیت خدمتگزاری در عرصه شوراها را می‌بینند، توصیه کرد در فرصت باقی‌مانده برای ثبت‌نام در انتخابات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بر اساس سرشماری اخیر جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از 656 هزار نفر یعنی بیش از 57درصد جمعیت استان را دارد.
بر این اساس در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز 21 شورای شهر شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد ، سه شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.