به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس آموزش وپرورش ابرکوه دراین آیین که شامگاه پنجشنبه در سالن معلم و با حضور جمعی از دانشجویان و دانش آموزان وخانواده های آنان برگزار شد، با تبریک موفقیت دانش آموزان این شهرستان گفت: این موفقیت حاصل زحمت دانش آموزان، فرهنگیان واولیاء دانش آموزان است .
مسلم روحی پناه اظهارکرد: در کنکور سراسری سال 1395 در شهرستان ابرکوه بیش از 400 داوطلب حضور داشتند که نسبت به سال قبل 58 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: از بین داوطلبان شهرستان ابرکوه 5 تن رتبه زیر 100 و 14 تن رتبه زیر هزار کسب کردند.
در پایان این آیین از 19 برگزیده کنکور سراسری شهرستان ابرکوه با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
درشهرستان ابرکوه با 50 هزار تن جمعیت حدود 9هزار دانش آموز در 117 مدرسه مشغول به تحصیل هستند و مرکز این شهرستان در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
7540/ 6014 خبرنگار: کارگر ابرقوئی
*****
رئیس جمعیت هلال احمر مهریز از اجرای طرح ملی دادرس در 12 مدرسه این شهرستان خبر داد .
محسن زارعیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح دادرس با مشارکت آموزش و پرورش و با هدف آموزش دوره های امدادی به دانش آموزان درمواجهه با بلایای طبیعی، غیرطبیعی و بحران در روزهای سخت اجرا می شود .
وی ادامه داد: این طرح در مدارس متوسطه اول اجرا می شود و دانش آموزان با تیم های متشکل از 14 تن، آموزش های لازم را توسط مربیان خود فرا می گیرند .
وی هدف از اجرای این طرح را تحقق شعارهای هلال احمر با عنوان هر خانواده ، یک امدادگر دانست و افزود: پس از اتمام آموزش ها، المپیاد درون مدرسه ای برگزار و سپس تیم های برتر مدارس در المپیاد شهرستان با هم رقابت خواهند کرد.
10 هزار دانش آموز در 100 مدرسه در مهریز مشغول تحصیل هستند.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار : کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.