به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اکبر فلاح نژاد در اختتامیه چهارمین همایش افغانستان شناسی در یزد افزود: اسلام پیوند عمیقی بین مردم ایران و افغانستان فراهم کرده و قرآن کریم نیز عامل وصل است.
وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش برای بلعیدن کشورها هستند ادامه داد: باتوجه به اینکه قدرت اسلام چنین اجازه ای به آنان نمی دهد تلاش می کنند از غفلت مسلمانان استفاده کرده و به اهداف شوم خود برسند.
وی تصریح کرد: برای دشمنان ایرانی، سوری یا افغانی تفاوتی ندارد، چرا که مسلمانی را بزرگترین خطر برای خود می دانند.
رئیس کمیته دینی، علمایی و نخبگان پناهندگان خطاب به مهاجران افغانستان در ایران گفت: آغوش ایران برای پذیرایی از شما بازشده و باید در راستای تقویت برادری تلاش کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور نیز گفت: هرچند کشورهایی از جمله ایران و پاکستان از 30 سال پیش تاکنون پذیرای مهاجران مظلوم افغانستانی هستند اما مسئولیت ساختن و احیای مجدد افغانستان برعهده مردم شریف این کشور است.
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه ایران همواره برای کمک به افغانستان آماده است افزود: نخستین و مهمترین موضوع برای احیای مجدد افغانستان امنیت است و پس از آن به منابع لازم از جمله نیروی انسانی نیازمندیم.
وی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدرسه رفتن مهاجران افغانستان در ایران خاطر نشان کرد: این موضوع نشان دهنده عمق دوست داشتن مردم افغانستان توسط رهبری است.
چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی با حضور اتباع و مهاجران نخبه، دانش آموز و دانشجوی افغانستانی به مدت سه روز در یزد برگزار شد.
آشنایی نسل دوم و سوم پناهندگان افغانستانی با کشورشان، ارتقای اطلاعات ملی و میهنی، زمینه ‌سازی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، گسترش فعالیتهای علمی و هنری، افزایش نشاط دانش آموزان به منظور تقویت انگیزه بازگشت داوطلبانه به کشور خود از جمله اهداف این همایش بود.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.