به گزارش روابط عمومی هیات ووشو استان یزد، علی کریمی رئیس این هیات افزود: تیم البرز هم با کسب پنج مدال طلا، یک نقره و 6 برنز به مقام سومی این مسابقات رسید .
به گفته کریمی رقابت های ووشوی قهرمانی دختران جوان کشور که حکم انتخابی تیم ملی را داشت از روز (پنجشنبه 28 بهمن ماه ) با حضور 550 ورزشکار به میزبانی هیات ووشوی استان قم و در سالن جواد الائمه (خانه ووشوی قم) آغاز به کار کرده بود .
وی با بیان اینکه این مسابقات عصر روز (سه شنبه سوم اسفندماه) به پایان رسید ، افزود: رقابت های بخش تالو در هر سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد و سانداکاران نیز در رده های سنی نوجوانان و جوانان به میدان رفتند.
رئیس هیات ووشوی استان یزد با بیان اینکه این مقام در تاریخ ووشوی استان یزد بی سابقه است ، ادامه داد: در بخش تالو، یزد با پنج طلا ، 2 نقره و یک برنز بعد از اصفهان با 11 طلا و 2 نقره جایگاه دوم را از آن خود کرد.
کریمی درباره نتایج بخش ساندا نیز گفت: در این بخش نیز البرزی ها با چهار مدال طلا، یک نقره و 2 برنز سکوی نخست را از آن خود کردند و خوزستان با 2 طلا و 2 برنز به مقام دومی و تیم های کرمانشاه و قزوین مشترکا با یک طلا، 2 نقره و یک برنز سوم شدند و یزد 2 مقام سومی و2 برنز در این بخش کسب کرد.
وی با بیان اینکه نفرات شرکت کننده از یزد با اردویی که هیات ووشوی استان برگزار کرده بود شناسایی شدند ، یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در اردوهای آماده سازی تیم جوانان ایران را به دست آوردند.
رئیس هیات ووشوی استان یزد درباره اسامی ووشوکاران برتر این دوره از مسابقات نیز گفت: در بخش ساندا و در رده نوجوانان زهرا احمدپور مدال برنز ، در تالو فرم چیانگ شو منیره پناهی مدال طلا ، در فرم چیانگ شو زینب دشت آبادی مدال نقره ، در فرم جین شو منیره پناهی بار دیگر مدال طلا ، در فرم تای چی جین سارا پور اسماعیلی مدال برنز ، در فرم چانگ چوان زهرا کیانی مدال طلا ، در فرم تای چی چوان مهدیه شریفیان مدال طلا ، در فرم جین شو زهرا کیانی مدال طلا ، در فرم تای چی جین مهدیه شریفیان مدال نقره کسب کردند.
کریمی در پایان با تبریک کسب مقام های انفرادی وتیمی قهرمانان یزدی و تقدیر از تمام مربیان ووشوی بانوان استان بویژه خانم ها معشوری ، انتظاری ، میراسماعیلی، کل العماد ، محمد علیان، حوری زاده و حاج اسماعیلی اظهار امیدواری کرد تا همه بازیکنان یزدی بتوانند با تلاش بیشتر در سال آینده به تیم ملی راه پیدا کنند.
هم اکنون یکهزار و 100 ووشوکار به صورت فعالانه در قالب تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف به این ورزش در استان یزد اشتغال دارند.
استان یزد با یک میلیون و 80هزار نفر جمعیت دارای 47 هیات ورزشی است .
1968/ 5054خبرنگار :محمودرضا رحمانی **انتشار :بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.