به گزارش ایرنا، علی محمد مزیدی روز شنبه در جریان بازدید دانشجویان دکتری ارتباطات این دانشگاه از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: یکی از عوامل توسعه یافتگی کشورها توجه ویژه به رشته علوم ارتباطات است، به طوری که گردانندگان رسانه ها و کارشناسان علوم ارتباطات در این کشورها از جایگاه والایی برخوردارند.
وی با تاکید بر لزوم تغییرات بنیادین در رویکردهای روابط عمومی و بخش های اطلاع رسانی دستگاه های دولتی ادامه داد: باید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری این حوزه ارتقا یابد، چرا که بخش عمده ای از پویایی سازمان ها به عملکرد این حوزه بستگی دارد.
این مدرس علوم ارتباطات تصریح کرد: در برهه کنونی سواد رسانه ای جامعه نسبت به گذشته افزایش یافته و انتظارات افکار عمومی از رسانه ها دوچندان شده، در چنین شرایطی مدیران و کارشناسان روابط عمومی نمی توانند تنها توجیه کننده برنامه ها و بلندگوی عملکرد مدیران سازمان متبوع خود باشند.
وی با یادآوری ورود شبکه های اجتماعی به عرصه اطلاع رسانی ادامه داد: توجه به افکارسنجی و نظرسنجی و تقویت نیروی انسانی متخصص می تواند رسانه ها را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری رساند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد نیز در این نشست گفت: شبکه های اجتماعی موضوع دروازه بانی خبر را تحت تاثیر قرار داده است.
کاظم شاملو افزود: در گذشته فضای رسانه ای در اختیار جریان های اصلی خبر و رسانه های بزرگ بود، امام هم اکنون این فضا با ورود رسانه های کوچک و افزایش سواد رسانه ای دگرگون شده است.
دانشجویان مقطع دکتری علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد پیش از این با حضور در صدا و سیما استان یزد از بخش های مختلف تولید و خبرگزاری صدا و سیما بازدید و با احمد پهلوانیان مدیرکل این مرکز نیز دیدار کردند.
7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.