به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمد رستگاری عصر روز سه شنبه در جمع اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به اهمیت مطالعه و لزوم فرهنگ سازی آن اشاره و افزود: همه مردم ، رسانه ها و نهادهای فرهنگی ، تبلیغی و آموزشی در ترویج مطالعه در بین مردم و جوانان موثر هستند.
وی ادامه داد: اگر فرهنگ مطالعه به عنوان یک موضوع مهم ادبی و فرهنگی در جامعه و بین جوانان ترویج و تبلیغ شود قطعا بسیاری از مشکلات اجتماعی و آسیب های فرهنگی مرتفع می شود و باید همواره به آن توجه داشت.
فرماندار شهرستان مهریز گفت: تاکنون در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کارهای خوبی در جامعه و بین مردم و جوانان در این شهرستان انجام گرفته و باید روز به روز شاهد گسترش آن باشیم.
رستگاری به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به عنوان یک فرصت در تاریخ کشور اشاره و خواستار برنامه ریزی مسئولان از آن برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مسائل نظام و انقلاب و امام خمینی (ره) شد.
وی گفت: معرفی کتاب‌های مختلف در خصوص انقلاب اسلامی و همچنین سیره و سبک زندگی حضرت امام خمینی (ره) در بین مردم و بخصوص جوانان از اهمیت بس والایی برخوردار است و باید به آن توجه داشت.
فرماندار مهریز در ادامه به برپایی نمایشگاه کتاب با ارائه تخفیف 50 درصدی خرید کتاب در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در تشویق مردم برای خرید کتاب و مطالعه موثر است.
رستگاری همچنین به اهمیت برگزاری نشست‌های مختلف کتابخوان در گروه های مختلف سنی و برگزاری جلسه های معرفی کتاب و مسابقات کتابخوانی برای تشویق مردم و جوانان به مطالعه تاکید کرد.
در ادامه رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز گزارشی از فعالیت‌های مختلف فرهنگی انجام گرفته در خصوص گسترش فرهنگ مطالعه و کنابخوانی در این شهرستان ارائه داد.
سعید قریشی گفت: برگزاری 10 نشست کتابخانه‌ای ، معرفی کتاب‌های نهضت عاشورایی، اجرای مسابقه نقاشی محرم و تجلیل از برندگان و برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب انجام شده است.
شهرستان مهریز 11 کتابخانه عمومی با 110 هزار جلد کتاب دارد.
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.