مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات ابرکوه از اهدای سه تخته فرش بافته شده توسط بانوان این شهرستان به حرم امام حسین(ع) خبر داد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات ابرکوه گفت: با مشرکت حدود ۱۰۰ بانوی هنرمند این شهرستان سه تخته فرش دستباف به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال بافته و برای استفاده در طرح توسعه حرم امام حسین(ع) اهدا شد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روز سه شنبه در حاشیه اهدای این سه تخته فرش به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با ماه مبارک رجب کار بافت این فرش ها به متراژ ۲۱ مترمربع در ابرکوه پایان یافت .

وی با قدردانی از استفبال زنان هنرمند ابرکوه در بافت فرش های اصیل ایرانی اظهار داشت: ستاد عتبات عالیات استان یزد تلاش دارد، تعداد کارگاه های بافت فرش دستباف را در شهر و روستاهای ابرکوه افزایش دهد.

امام جمعه ابرکوه از افرادی که ارثیه ای از متوفی باقی مانده و یا از نظر مالی متمکن هستند و یا در ساخت اماکن متبرکه فعال هستند خواست برای توسعه و ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا و خرید خشت طلای گنبد سومین امام شیعیان در عراق نیز کمک و هدایای خود را به ستاد عتبات عالیات تحویل دهند .

در چهار سال اخیر۳۳ تخته فرش دستباف در شهرها و روستاهای شهرستان ابرکوه از سوی تعدادی از بانوان هنرمند برای اهدا به عتبات عالیات بافته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.