به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران، حداقل هشت میلیون نفر در سراسر کشور در عرصه تولید، فروش و صادرات فرش ارتزاق می کنند که این میزان یک دهم جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از ثبت یک نشان برای فرش دستباف کشورمان در سازمان جهانی مالکیت معنوی وای پو خبر داد و گفت: از این پس فرش دستباف با این نشان مشخص صادر می شود تا اصالت و هویت هنر صنعت ایرانی در عرصه بین الملل حفظ شود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا،  فرحناز رافع روز چهارشنبه در کمیته فرش استان همدان اظهار داشت: به رغم تولیدات ارزنده، فرش دستباف به شدت در عرصه مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ ضعیف است و در این راستا در ۱۵ ماه اخیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی ثبت جهانی یک نشان برای فرش دستباف را حرکت بزرگی در راستای حفظ و حراست از این هنر صنعت اصیل دانست و گفت: این نشان شامل یک گل شاه عباسی است که در وسط آن یک درخت سرو تعبیه شده و اطراف آن نشان صلح و دوستی طراحی شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: این نشان توسط یک شرکت از کره جنوبی به صورت رایگان طراحی و با حمایت سازمان جهانی وای پو به ثبت رسیده است.

او از طراحی سایت بین المللی فرش دستباف نیز خبر داد و گفت: این کار هم با همکاری وای پو (سازمان جهانی مالکیت معنوی) در راستای معرفی و ترویج برند فرش ایرانی است که به زودی راه اندازی می شود.

رافع تبدیل هر روستا به یک فروشگاه آنلاین را از دیگر اقدامات ارزنده برای رونق تجارت فرش دستباف اعلام کرد و افزود: این نرم افزار نیز توسط جمعی از نخبگان در حال طراحی است تا حاصل بافنده ها به نرخ واقعی و بدون واسطه به فروش برسد. 

وی تصریح کرد: به زودی طرح فروش اقساطی فرش دستباف با مشارکت بانک کارآفرینی امید با هدف تحریک تقاضا اجرا می شود تا هموطنان علاقه مند به صنایع دستی بتوانند از طریق دریافت تسهیلات فرش دستباف خریداری کنند. 

رافع تولید، صادرات و کارآفرینی را سه راهبرد اصلی در مرکز ملی فرش برای ارتقای جایگاه فرش ایرانی برشمرد و گفت: در این خصوص به تمام استانها سفر می کنیم تا نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنیم. 

به گفته او حداقل هشت میلیون نفر در سراسر کشور در عرصه تولید، فروش و صادرات فرش ارتزاق می کنند که این میزان یک دهم جمعیت کشور را تشکیل می دهد. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: ۲میلیون نفر در بافت فرش به صورت مستقیم و ۱۹۱ هزار نفر در صنایع جانبی مشغول فعالیت هستند و همچنین ۱۱۵ هنرستان در زمینه فرش دایر است و پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموخته هنر صنعت فرش دستباف داریم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.