پای درد دل مردم اردکان نشستیم، مردمی که در ثروتمندترین شهر ایران زندگی می‌کنند اما از کمترین سرمایه حیات خود یعنی آب برخوردار هستند.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: هرسال با آغاز فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا، شهرهای کویری ایران دچار بحران آبی می‌شوند تا جایی که این روزها جیره بندی آب، امان مردم این شهرها  را بریده است. هر چند ایران سالیانی است که با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند اما این وضعیت در شهرهای کویری کشور مانند یزد که با کمبود منابع آبی روبروست، وخیم‌تر است.

این روزها کیفیت آب در برخی از نقاط استان یزد به ویژه شهرستان اردکان به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده و راه‌اندازی ایستگاه‌های برداشت آب در سطح شهر، تنها راهکاری بوده که اندکی از سنگینی بار این مشکل بر دوش مردم کاسته است؛ اما مسئله تامل برانگیز اینجاست که امروز مردم شهری که به ثروتمندترین شهر ایران شهره است، با دبه‌های آب در صف ایستگاه‌های برداشت آب ایستاده‌اند.

 البته مدتهاست که گلایه‌ و فریاد مردم اردکان سر به آسمان کشیده ولی گویا گوش مسئولان و متولیان امر از این فریادها پر است و در هیاهوی کم آبی، لب‌ و دست فروبسته‌ و سر به لاک خود فرو برده‌اند.

کاهش بارندگی در این منطقه و افزایش مصرف آب در بخش‌های مختلف خصوصاً در حوزه آب شرب، کاهش کیفیت و فشار آب، مردم این شهر صنعتی را از آینده زندگی خود در این شهر ناامید کرده است.

در همین راستا پای حرف‌های مردمان اردکان نشستیم که از سخنانشان بوی اهتمام‌شان به ترک دیار آبا و اجدادیشان به مشام می‌رسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.