مدیرکل دامپزشکی یزد اعلام کرد: 27 گروه ثابت و سیار بر ذبح دام شهروندان استان یزد در روز عید قربان نظارت می کنند.

مدیرکل دامپزشکی یزد گفت: ۲۷ گروه ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های نذری شهروندان در روز عید قربان ( دهم مرداد) در ۱۰ شهرستان استان نظارت دارند.

به گزارش جماران، دکنر علی فاتحی نیا با اشاره به شیوع بیماری کرونا و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص طرح نظارت بهداشتی ویژه عیدقربان ، افزود: از این تعداد ۱۵ گروه سیار و بقیه گروه های ثابت و نیروهای مرتبط با دامپزشکی هستند.

وی اظهار کرد: در این طرح ۱۵ ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های صنعتی ، سنتی استان و ۲ قربانگاه موقت دام در شهر یزد حضور دارند.

مدیرکل دامپزشکی یزد با بیان اینکه در روز عید قربان دام ها به صورت رایگان ذبح می شوند، تصریح کرد: برای پیشگیری از ویروس کرونا، افراد از تجمع در محل کشتارگاه های استان خودداری و کاملا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فاتحی نیا با اشاره به اینکه دام به تعداد کافی برای ذبح موجود است ، اضافه کرد: در کنار کشتارگاه ها، دام به قیمت مصوب که از سوی سازمان صنعت ؛ معدن و تجارت(صمت ) تعیین شده است ، به مردم عرضه می شود.

وی با اشاره به سهولت تردد همشهریان و بعد مسافت تا کشتارگاه صنعتی یزد ، مهریز و اشکذر، خاطرنشان کرد: تنها ۲ قربانگاه موقت دام  استان در شهر یزد دایر می شود و در دیگر شهرهای استان قربانگاه موقت دام دایر نخواهد شد.  

فاتحی نیا ، ادامه داد: همچنین ۱۹ دکتر دامپزشک، ۲۶ بازرس بهداشت گوشت ، از هفت صبح تا ساعت ۱۳ عصر در اجرای این طرح فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی یزد ، خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه ریزی لازم با دستگاه های مرتبط صورت گرفته است، امیدواریم با اقدامات انجام شده به بهترین شکل، نظارت بر ذبح دام های نذری اجرا شود.

فاتحی نیا با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف بایستی ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، گفت: نگهداری گوشت تازه در یخچال انتقال عوامل بیماری زا را به حداقل می رساند که در این راستا از مردم درخواست می کنیم با مراجعه به کشتارگاه های دام در روز عید قربان و یا مراکز کشتار اضطراری در سطح استان، نسبت به کشتار دام نذری خود با نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی یزد همچنین تاکید کرد: سامانه ۱۵۱۲ برای پاسخگویی به مردم در زمینه دام فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.