به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقان منشادی، روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد با محور سهام عدالت اظهار داشت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت ملزم به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است که بخشی از این خصوصی سازی در قالب سهام عدالت صورت گرفت.

وی عنوان کرد: بر اساس طرح سهام عدالت، ۵۰ میلیون نفر از مردم کشور سهامدار شدند که یزدی‌ها نیز بخشی از این میزان را به خود اختصاص داده‌اند.

دهقان منشادی بیان کرد: در ادامه خصوصی سازی در سال جاری سیاست دولت این است که باقیمانده سهام خود را در برخی از بانک‌ها و برخی شرکت‌های خودروسازی و برخی پتروشیمی‌ها در قالب عرضه سهام صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه این سهام، سهام ETF اطلاق می‌شود، افزود: در حال حاضر اولین صندوق سهام ETF فعال شده و در حال پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم هستیم که اطلاع رسانی به صورت ملی انجام شده و بر اساس این طرح ۱۶ هزار میلیارد تومان از سهام دولت قابل واگذاری است و ۸ میلیون نفر از مردم کشور می‌توانند، سهامدار باشد.

دهقان منشادی ادامه داد: هر فرد می‌تواند تا ۲ میلیون تومان از این صندوق واسطه گری خرید داشته باشد و بر اساس ساز و کاری که سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته، حداقل ۲۰ درصد تخفیف ارزش روز به خریداران اختصاص می‌یابد به این معنا که به ازای خرید ۲ میلیون تومان از سهام این صندوق، ۷۰۰ هزار تومان سود به خریداران تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها داشتن کد ملی شرط این صندوق است و خریدار باید حتماً شخص حقیقی باشد، افزود: زمان خرید از ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد عنوان کرد: محل خرید با ساز و کاری که دیده شده به صورت مجازی است و خریداران هم از درگاه کلیه بانک‌های استان و هم از طریق تمامی کارگزاری‌ها می‌توانند نسبت به خرید سهام این صندوق اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع امکان خرید برای ۸ میلیون نفر وجود دارد، افزود: بعد از اینکه خرید انجام گرفت، دو ماه قابلیت خرید و فروش ندارد اما بعد از دو ماه امکان برداشت سود و اصل سرمایه فراهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.