به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان یزد اظهار داشت: منزلت بخشی و حفظ حرمت و کرامت و ارزشهای انسانی مردم و ارباب رجوع در دستگاه قضائی برای همه کارکنان ضروری است و همه باید برای گره گشایی از کار مراجعین گام بردارند و همواره حس خدمتگزاری به ارباب رجوع را در خود زنده نگه دارند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نزد خداوند عزیز باشیم باید نوکر مردم باشیم و خدمت به مردم رکن اول و اولویت اصلی در کار ما باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: تشکیل و فعالیت هیئت‌های نظارت بر حفظ حقوق شهروندی نشانه اهتمام قوه قضائیه به رعایت حقوق شهروندان و حقوق بشر است.

وی در مورد کیفیت تنظیم تقویم تیم‌های بازرسی نیز تصریح کرد: در زمینه بازرسی از حوزه‌های قضائی، کلانتری‌ها و بازداشتگاه‌ها بهتر است بازرسی‌ها به صورت تخصصی صورت گیرد و رفع هرگونه مشکل در زمینه نقض حقوق شهروندی به صورت اساسی و دائمی تا رفع نقص پیگیری و دنبال شود.

دهشیری عنوان کرد: فلسفه تشکیل هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی این بوده که به جای توجه به ظواهر، به اصل و محتوای موضوعات مربوط به حفظ حقوق شهروندی پرداخته شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، آگاه سازی عمومی در زمینه حقوق شهروندی را خواستار شد و اظهار داشت: یکی از ضروری‌ترین اقدامات حفظ حقوق شهروندی، آگاه سازی و آموزش‌های عمومی مردم در زمینه حقوق شهروندی آنها است تا نقض حقوق شهروندی به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425671
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.