این روزها همدلی و مواسات در جامعه به فرهنگ تبدیل و هر گروه و قشری جذب این فرهنگ شده و به انحای گوناگون تلاش می‌کنند تا از قافله همدلی و کمک‌های مومنانه عقب نماند.

در آزمون بزرگ خدمت به محرومان و نیازمندان هر کس بر دیگری پیشی می‌گیرد و قطعاً آن شخص نزد خداوند محبوب‌تر است.

 با آغاز ماه رمضان مردم نیک اندیش بافق  به شکل مختلف کمک‌های نقدی و غیرنقدی  خود را همچون گذشته اهدا می‌کنند.

در این میان کارگران کارخانه تعمیرات لوکوموتیو شهرستان بافق هم کاری کردند کارستان و رضایت دادند ماهیانه مبلغی از حقوقشان کسر و به نیازمندان اختصاص یابد.

رییس شورای کارگری این کارخانه بدون ذکر مبلغ  ریالی به ایرنا گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه، کارگران اجابت کردند و مبلغی از حقوق ماهیانه را به نیازمندان اختصاص دادند.

حسین سلطانزاده  افزود: با توجه به این که صاحبان برخی مشاغل در شرایط کنونی متاثر از بیماری کرونا آسیب پذیر شدند و بسیاری از خانواده‌ها برای تامین مایحتاج معیشتی خود در شرایط ضعیف اقتصادی قرار دارند لذا ضروری است در دستگیری از محرومان سهمی داشته باشیم و کارگران نیز به همین خاطر اجازه کسر مبلغی از حقوق خود را دادند.

یکی از کارگران به سختی شرایط کار اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود اینکه حقوق و دستمزد قشر کارگر کم است اما به خاطر شرایط پیش آمده  همکاران تصمیم به تشکیل صندوق و کمک به اقشار بی بضاعت گرفتند.

وی که خود را احمد معرفی کرد، افزود: بافق در مسیر پنج راه ریلی کشور قرار دارد و کار در این کارخانه لحظه‌ای تعطیل نمی شود و کارگران به صورت نوبتی گردشی در شبانه روز در حال خدمت ( تعمیر لکوموتیو و تولید قطعات ریلی) هستند.

کارگر دیگری هم گفت: یکی از حساس ترین کارهای کارخانه ریل گذاری در مسیر است که با مهارت و ایمنی بالا انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد:  باتوجه به شرایط اقتصادی کارگران از کمبود امکانات،رنج می‌برند و با اینکه حقوق کم است، سختی ها را تحمل می کنیم تا هم چرخ  تولید و اقتصاد کشور بچرخد و در صورت امکان به یاری نیازمندان بشتابیم.

همچنین کمبود امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و کمی حقوق از جمله مطالباتی بود که شماری از کارگران آن را مطرح و  از مسوولان متولی خواستند تا چاره اندیشی کنند.

با همه این سختی‌ها آنها هزینه ۲۷ میلیون تومانی معالجه یکی از همکاران خود (جواد) را که حدود یک سال از بیماری خاص رنج می‌برد پرداخت کردند.

همچنین به گفته معاون کارخانه تعمیرات لوکوموتیو بافق به لحاظ شرایط حساس ، حتی لحظه ای کارها متوقف نمی‌شود.

حمید رشیدی افزود: با توجه به نامگذاری  سال ۹۹ به جهش تولید تعمیرات و ساخت قطعات ریلی گذاری با آهنگی پر شتاب در طول شبانه روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه لوکوموتیوها  از سرمایه های اصلی صنعت حمل و نقل ریلی است، تصریح کرد:  لوکوموتیوها نیازمند مراکز نگهداری و تعمیرات است که این مهم در مناطق پرترافیک حمل و نقل ریلی از اهـمیــت بسزایی برخوردار است.

وی در مورد خواسته کارگران هم گفت: مشکلات کارگران این واحد هر چند وقت در کارگروهی مطرح و رسیدگی می‌شود.

هم اکنون ۶۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند و بیش از ۲۰ درصد تعمیرات لکوموتیو راه آهن کشور را انجام می‌دهند.

راه آهن بافق در مسیر پنج راه ریلی تهران، بندرعباس، مشهد، تهران و زاهدان قرار دارد.

 روزانه بیش از ۱۰ رام قطار باری و مسافربری از بافق عبور می‌کند و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۷ نفر در۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپوربیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند که ۲ هزار و ۶۹۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹  شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.