در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان و  جمعی از مدیران با حضور در مسجد روضه‌ محمدیه ( حظیره ) با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ آن شهید ادای احترام کردند.

مراسم بزرگداشت شهادت سومین شهید محراب هر سال با حضور جمعی از مردم انقلابی برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن نیست.

این شهید بزرگوار جمعه دهم رمضان ۱۴۰۲ (مطابق با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱) پس از اقامه نماز جمعه به دست منافقان کوردل در مسجد ملا اسماعیل به شهادت رسید.

تاکنون استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد .

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۷ نفر در۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپوربیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که  تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند که ۲ هزار و ۶۹۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹  شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: اگر با کشوهایی که همزمان با ایران وارد اپیدمی  شدند خود را مقایسه کنیم، از همه کشورهای حتی توسعه یافته آمار بهبود یافتگان بهترو قابل مقایسه است و با توجه به فاکتورهای اقتصادی و تحریم و پراکندگی جمعیت، قادر خواهیم بود که این مقایسه را انجام بدهیم.

وی افزود: بعد از ۵۵ روز، تعداد مرگ و میر و فوت ناشی از بیماری در کشور در بازه زمانی یک روزه به کمتر از ۵۰  مورد رسید، امیدواریم این روند نزولی و کاهشی با رعایت مردم و تلاش همکاران ما در نظام سلامت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.