امیر خواجه مبارکه  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای ریشه کنی بیماری منحوس کرونا خط تولید لباس کار صنعتی کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق  به تولید ماسک بهداشتی نانو تبدیل شد تا در زمینه رفع دغدغه و نیاز شهرستان گامی مؤثر برداشته شود.

وی به نقش مهم و خودجوش بانوان در تولید ماسک‌های بهداشتی اشاره کرد و یادآور شد:  در این برهه  رسالت بانوان زحمتکش و بسیجی که در وضعیت کنونی جامعه برای پشتیبانی از فعالان عرصه سلامت به صحنه آمدند در حقیقت تداوم رسالت زنان دوران دفاع مقدس است.

این مسوول معدنی در بافق با بیان اینکه پارچه‌های ماسک از جنس نانو و تولید ایران و استان یزد است و با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تهیه شد، گفت: پس از برش، پارچه‌ها در کارگاه‌ مورد نظر دوخته،بسته بندی و برای پرتو دهی به شهرستان تفت ارسال می ‌شود.

وی از ادامه فعالیت کارگاه یادشده خبر داد و افزود: ماسک‌های تهیه شده با هماهنگی مدیرعامل شرکت سنگ آهن با انرژی هسته ای استان و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای یزد به صورت بسیجی در بازه زمانی یک روز کامل در موسسه پرتو دهی توسط شتاب دهنده الکترون با حداقل دز دریافتی ۲۵ کیلوگرمی استریل می شود و پس از بازگشت تمامی ماسک‌ها به واحد اچ.اس.ای ( ایمنی) شرکت سنگ آهن برای استفاده نیروها تحویل داده می شود.

افزون بر ۶ هزار نیرو در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق فعالیت دارند که با احتساب بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها حدود ۷۵ درصد جمعیت بافق به نوعی زیرپوشش شرکت قرار دارند.

معدن سنگ آهن چغارت و سه چاهون به ترتیب در فاصله ۱۲ و ۳۵ کیلومتری شهر بافق واقع است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ، این تعداد به پنجهزار و ۶۵۰ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهز ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ (کرونا) در ۳۱ استان شناسایی شدند .

وی گفت: تا کنون ۶۸ هزار و ۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۶ تن  تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور با بیان اینکه تا کنون ۴۱۰ هزار و ۷۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد، اظهار کرد: تعداد موارد سرپایی ارجاعی از مراکز جامع سلامت بیشتر از مراجعه بیمارستانی است که اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: روند کاهشی موارد فوت ناشی از کرونا هم ادامه دارد، اگر چه بیماری در مرحله مدیریت شده قرار دارد، اما برای ادامه این روند در روزهای آتی، باید نکات بهداشت فردی و عمومی رعایت  و از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.