حسن عبدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها در مناطق مختلف شهر بوکان قرار داشتند که با هدف حفظ بهداشت غذایی و سلامت مصرف‌کنندگان، تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه زنده‌فروشی در بازارهای محلی و مغازه‌های عرضه مرغ یکی از مهمترین تهدیدها علیه بهداشت عمومی جامعه است، از شهروندان خواست تا همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و عرضه هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته نیز ۲.۵ تن مرغ زنده غیرمجاز که فاقد مجوز از شبکه دامپزشکی بود، توسط اکیپ‌های مشترک نظارتی کشف و ضبط و تحویل دامپزشکی شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به تشکیل سه اکیپ‌ گشت مشترک ادارات تحت عنوان اکیپ‌های سالم‌سازی محیط از ابتدای اردیبهشت ماه در این شهرستان افزود: یکی از این اکیپ‌ها که متشکل از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است بازرسی اختصاصی از نانوایی سطح شهر را طی هفته گذشته آغار کرده است که در این مدت به  ۴۱ نانوایی تذکر جدی داده شد و پنج واحد نانوایی نیز که موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند، به تعزیرات حومتی معرفی شدند.

عبدی از شروع به فعالیت یک واحد تولید ماسک در راستای تامین نیاز این شهرستان از ۲۳ فروردین همزمان با بازگشایی بازار بوکان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۷ هزار عدد ماسک تولیدی این واحد با کیفیت و قیمت مناسب در این شهرستان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، در بوکان ۱۹ اتحادیه با ۱۱ هزار واحد صنفی وجود دارد.

در این شهر بیش از ۲۰۰ مرکز عرضه مرغ زنده وجود دارد و بیشتر مردم از این مراکز اقدام به خرید می‌کنند که این امر موجب نگرانی مسوولان بهداشتی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.