به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی در چهارمین نشست قرارگاه رزمایش مواسات استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد جزو اولین استان‌هایی بود که در حوزه مشارکت مردمی در کمک به نیازمندان وارد شد.

وی با بیان اینکه یزد یکی از استان‌های موفق کشور در کنترل کرونا بوده تصریح کرد: تا الان هم استان یزد در حجم کمک‌ها و مشارکت مردم در کل کشور جزو رتبه‌های اول است و لازم است از تمام افرادی که در این حوزه تلاش کرده‌اند تقدیر شود.

استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ادامه مسیر هم با همین روحیه همبستگی و انسجام تداوم پیدا کند خاطرنشان کرد: شرایط شیوع کرونا برخی از ظرفیت‌ها را برای ما نسبت به قبل بهتر نشان داد که از جمله همین مواردی است که در ارتباط با همبستگی‌ها به وجود آمد.

طالبی گفت: زمان زیادی بود که در استان یزد احساس نیاز نسبت به وجود یک بانک اطلاعاتی کامل و جامع از نیازمندان وجود داشت و بارها هم نسبت به این موضوع اقدام لازم صورت گرفت ولی متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد و خروجی آن بانک اطلاعاتی مشترکی نبود.

وی با بیان اینکه همین موضوع سبب فعالیت‌های موازی کاری زیادی شد گفت: حداقل در همین بحران همه ما به این نتیجه رسیدیم که اگر می‌خواهیم کاری را به صورت جداگانه انجام دهیم حداقل اطلاعاتمان را با یکدیگر در میان بگذاریم تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با این نگاه ما می‌توانیم به سمت یک بانک اطلاعاتی مشترک برویم که دسترسی‌های متعددی داشته باشد و در حوزه‌های مختلف از آن استفاده لازم برای کمک به نیازمندان انجام شود.

طالبی با تاکید بر اینکه ما از کرونا عبور می‌کنیم گفت: ممکن است در یکی دو ماه دیگر بحث کرونا را نداشته باشیم ولی توجه به بحث معیشت مردم را قطعاً باید داشته باشیم و چشم‌اندازی که از آینده وجود دارد نشان می‌دهد که باید حتماً این موضوع را دنبال کنیم.

وی گفت: باید آمادگی کمک و همراهی با مردم را کاملاً در خودمان حفظ کنیم تا بتوانیم مسائل آینده را به خوبی مدیریت کرده و جلوی ایجاد مشکل بیشتر برای مردم را رفع نمائیم.

استاندار یزد افزود: باید فضا را برای فعالیت خیرین در مجموعه‌های مختلف فراهم کنیم البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که افرادی با هدف سو استفاده از مشارکت مردم ورود نکنند ولی باید همه مجموعه‌ها را هم فعال کنیم.

طالبی با بیان اینکه کمک‌ها باید در تمام نقاط استان انجام شود گفت: نباید نگاه‌ها تنها به مرکز استان باشد، حتماً باید در این حوزه به شهرستان‌ها به ویژه نقاط محروم توجه خاصی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.