آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان( شنبه هفته آینده) افزود:  بیماری کرونا  نباید بهانه‌ای برای پرهیز افراد از روزه گرفتن شود، بلکه افراد سالم که شرایط روزه داری را دارند باید روزه شوند.

به گزارش عصر پنجشنبه دفتر امام جمعه یزد، وی  اضافه کرد:  مواجهه با  کرونا در موضوع روزه داری مثل سایر بیماری هاست و اگر کسی مریض است یا احساس می‌کند بیماری او با روزه داری تشدید می‌شود، نباید روزه بگیرد. 

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شدند .

وی با بیان اینکه  در  ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار جان خود را از دست دادند گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی و لغو تردد و سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد. نکات بهداشتی هم باید با جدیت بیشتری مورد ملاحظه باشد تا بتوانیم این مرحله را هر روز با روند کاهشی به سمت مهار و کنترل بیماری پیش ببریم.

همچنین رییس ستاد استهلال یزد امروز (پنجشنبه ) به ایرنا گفت : چهار گروه استهلال، غروب امروز چهارم اردیبهشت ماه با حضور ۱۲ متخصص علم نجوم با استقرار در محل‌های مختلف نسبت به رصد هلال ماه مبارک رمضان اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام رضا شریفی افزود: این گروه‌ها در اردکان،  میبد ، تفت  و ۲ گروه هم در شهر یزد به رصد هلال ماه رمضان می‌پردازند.

به گفته وی،  فعالیت گروه‌های رصد هلال ماه رمضان زیرنظر ستاد استهلال کشور انجام و سپس نتیجه به ستاد مرکزی اعلام منعکس می‌شود.

شنبه ششم اردیبهشت‌ماه جاری در تقویم ایران نخستین روز ماه رمضان ۱۴۴۱هجری قمری ذکر شد.

استان یزد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ باب مسجد دارد 

این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.