فرزاد فیضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد با استفاده از ظرفیت‌های موجود به رسانه‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به فسخ قراردادهای اجاره دفاتر خود شده‌اند، کمک می‌کند تا دفاتر کاری خود را در محل خانه مطبوعات استان برای مدتی مشخص دایر کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به مدیران این رسانه ها مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه تعلق خواهد گرفت تا از قطع رابطه کاری همکاران این رسانه‌ها جلوگیری شود. 

وی افزود: این طرح شامل رسانه‌هایی را که پیش از این دفاتر دایر و فعال داشته‌ و تا تاریخ اول اردیبهشت ماه قرارداد اجاره دفتر رسانه خود را فسخ کرده باشند، تعلق می‌گیرد اما انتشار رسانه مذکور باید به گونه باشد که جزو رسانه‌های فعال استان محسوب شود که تشخیص این امر در اختیار اعضای هیات مدیره و مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان است.

فیضی با بیان اینکه مدیرمسئول یا سرپرست اینگونه رسانه‌ها باید عضو اصلی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد باشند گفت: در شرایط حال حاضر این خدمت ویژه رسانه‌های مستقر در مرکز استان است  و در صورت نیاز به شهرهایی که نمایندگی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان دایر است، تسری پیدا خواهد کرد.

مدیرخانه مطبوعات یزد اضافه کرد: این طرح تا پایان نیمه اول سال ۹۹  قابل اجراست و در صورت ادامه داشتن شیوع ویروس کرونا در خصوص ادامه طرح تصمیم‌گیری خواهد شد و با توجه به ظرفیت محدود، اولویت با رسانه‌هایی است که در اسرع وقت اقدام نمایند.

فیضی یادآور شد: شرایط و ضوابط استقرار رسانه‌ها در صورت تایید درخواست پذیرش توسط هیات مدیره و مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد در زمان انعقاد تفاهم نامه اعلام خواهد شد.

هم اکنون بر پایه آمار سامانه جامع رسانه های کشور، ۱۶۰ رسانه در استان یزد مجوز فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.