مرتضی سعیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در اجرای مدیریت طرح های مراتع ، کنترل روان آب و همچنین بیابان زدایی هزینه شد.

وی اظهارکرد: در حوزه های غرب و حوزه علی آباد ، بسته به فیزوگرافی منطقه،  نوع خاک ، پوشش گیاهی ضعیف و همچنین بارش های مناطق بیابانی به ویژه در فصل بهار باعث تولید روان آب در منطقه به سمت مناطق مسکونی و صنعتی پایین دست می شود.

سعیدی ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیل در مناطق پایین دست طرح هایی در ۲ حوزه شامل  مدیریت  و کنترل روان آب در قالب طرح بیابان زدایی اجرا شد .

وی بذرکاری در هزار هکتار مراتع با استفاده از بذر گیاهان بومی  و ۶۲۰ هکتار عملیات بیولوژیک (۵۰۰ هکتار ذخیره نزولات توام با بذرکاری ، ۷۰ هکتار کپه کاری و ۵۰ هکتار بذر پاشی) را از دیگر قعالیت ها برشمرد.

رییس منابع طبیعی ابرکوه خاطر نشان کرد: در راستای مدیریت مراتع و تامین آب شرب دام ساخت چهار باب آب انبار و آبشخور دام در این ۲ حوزه آغاز شد .

وی یادآور شد :حفظ و توسعه پایدار منابع طبیعی نیاز اساسی جامعه است که این امر نیاز به مشارکت ، همکاری و همیاری مردم دارد و آنها باید در حفظ و نگهداری منابع طبیعی کوشا باشند.

۴۸۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ابرکوه شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی ۲۴۳ هزار هکتار آن اراضی بیابانی و ۲۳۷ هزار هکتار نیز مرتع است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.