دکتر محمود نوری شادکام روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر مردم ترددهای خود را کنترل و مدیریت نکنند ممکن است دوباره شاهد افزایش بیماری کرونا شویم .

وی با اشاره به اینکه با همکاری مردم تا اندازه‌ای این بیماری در استان مدیریت شد، ادامه داد: باید اصول بهداشت فردی و مراقبت مردم بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری کرونا رعایت شود.

این مسوول اظهار کرد: برای غلبه بر بیماری مردم فاصله گذاری اجتماعی را در رفت و آمدها در هر شرایط و موقعیتی با دقت و نظارت رعایت کنند که اهمیت زیادی دارد .

نوری شادکام  خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک به خصوص در ترددها نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد و در این ارتباط نباید کوتاهی صورت گیرد .

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد.

نخستین  مورد آن  در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در قم شناسایی و اطلاع رسانی شد و شیوع این بیماری تاکنون در ۲۱۰ کشور گزارش شد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز( جمعه ) اعلام کرد: تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ، تعداد جان باختگان به  چهار هزار و ۹۵۸ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از روز پنجشنبه تا دیروز( ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند .

وی اظهار کرد: تاکنون ۵۴ هزار و ۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۵۶۳  تن نیز در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۳۱۹ هزار و ۸۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شد.

     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.