بهمن مرادنیا روز پنجشنبه اظهار داشت: اگر به مرحله‌ای برسیم که نیاز به تدابیر شدیدتر برای کنترل و مقابله با این ویروس داشته باشیم، قاطعانه این کار را خواهیم کرد اما امیدواریم با همکاری جمعی و مشارکت همگانی مردم به آن مرحله نرسیم تا به زودی این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه نیاز به همدلی و همه افراد با هر عقیده و طرز فکری در این مسیر داریم،  افزود: تمام جریان‌ها باید کمک کنند چرا که اکنون وقت خودخواهی،  انتقاد و مجادله نیست و اعمال همه به طور مستقیم با جان انسان‌ها سر و کار دارد.

استاندار کردستان یادآور شد: غربالگری مسافران در مبادی ورودی استان اگر چه ممکن است با رنجش و سوءتفاهم‌هایی همراه باشد اما بخاطر حفظ سلامت خود فرد، مسافران و چه افراد در مقصد، ناگزیریم آن را انجام دهیم و امیدواریم افراد با فرهنگ و درک بالایی با این موضوع کنار بیایند.

مرادنیا اضافه کرد: کاهش سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری، خودداری از تجمع در تمام مراسم‌ و مناسبت‌ها و بازارهای خرید و رعایت نکات بهداشتی صادر شده از مراجع رسمی پزشکی می‌تواند بزرگ‌ترین کمک مردم به خودشان برای شکستن چرخه شیوع این ویروس باشد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کردستان با همکاری هلال احمر و پلیس راهنمایی و رانندگی طرح کنترل مسافران ورودی از لحاظ وضعیت سلامت و علائم بیماری کرونا در چهار مسیر ورودی به این استان از امروز - پنجشنبه ۲۲ اسفند آغاز کرد.

براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در کردستان، این طرح با ایجاد پایگاه‌هایی در چهار مسیر ورودی کرمانشاه به کامیاران، زنجان به بیجار، ورودی همدان به قروه (روستای وینسار) و مسیر بوکان به سقز اجرایی شده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۷۵  مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.
تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده اند
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

در کردستان نیز تاکنون ۹۳ مفر به این ویروس دچار و هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.