جمعی از خیران استان با راه اندازی این پویش به دنبال جلب رضایت مالکان خیر برای بخشش تمام یا بخشی از اجاره بها مجتمع های تجاری و محل های استیجاری فعالیت اصناف هستند.

مالکان یکی از مجتمع معروف تجاری یزد با پیوستن به این پویش اجاره تمامی واحدهای این بازار را بخشیدند و از افزایش اجاره بها در ۶ ماهه نخست امسال خودداری کردند.

همچنین برخی مالکان هم برای پرداحت اجاره اردیبهشت ماه به مستاجران خود ۲ ماه فرصت دادند.

همزمان با شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته واحدهای صنفی ، بازار و مجتمع تجاری استان یزد تعطیل شد که این امر موجب خسارت به تعدادی از فروشندگان شد.

کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین شروع شد، تاکنون به ۲۰۸ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرد.

همچنین به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۶۸۳  نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۶ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند .

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۶۹۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۲ رقمی شد، امیدواریم با کاهش ترددهای غیرضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته های آینده نیز این روند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.