به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه ، ابراهیم سلمانی با اشاره به تلاش  شبانه‌روزی نیروهای بهداشتی و درمانی افزود:  از این تعداد  ١٢ نفر نیروهای بهداشتی و ٤٤ نفر از کادر درمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین ١١٢ مورد نیز به ویروس کرونا، در بین نیروهای بهداشتی و درمانی مشکوک اعلام شده است.

این مسوول اظهار کرد: بخش‌های اورژانس، عفونی، آی سی یو، مرکز خدمات جامع سلامت و نمونه‌گیران گروه مبارزه با بیماری‌ها، محل اشتغال کادر مبتلا به کروناست.

به گفته سلمانی، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون سه هزار و ٣٣١ نفر از کادر درمان و هزار و ٤٢٩ نفر از نیروهای بهداشتی برای ریشه کنی بیماری کمر همت بسته‌اند.

وی گفت: این افراد برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شدند و امیدواریم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه به نیروهای بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در هفتم فروردین ماه جاری  از ابتلای ١٤٦ نفر نیروهای بهداشتی و درمانی زیرپوشش این واحد دانشگاهی به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ١٠ تن از نیروهای بهداشتی و هفت نفر از پرستاران به طور قطعی به این بیماری مبتلا شدند.

محمدرضا میرجلیلی با اشاره به تلاش  شبانه‌روزی و ایثار کارکنان بهداشت و درمان استان در مراکز و بیمارستان‌ها افزود: بر اساس سی. تی. اسکن های انجام شده از مجموع این افراد، ١٠ تن پزشک، ١٠٢ نفر پرستاران و ٩ تن از دانشجویان پزشکی مشکوک به کرونا هستند و در خانه های خود تحت قرنطینه و درمان قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.