به گزارش عصر چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود:  در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با برقراری تماس تلفنی با وی  مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی اپراتور همراه اول بعد از شروع مکالمه و بیان ادعا و جملات اغوا کننده مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حسابش سرقت کرده ، رسیدگی به موضوع در دستور کار  پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد:  متهم با شیوه و شگرد پلیسی و همت کارشناسان پلیس فتا مرکز استان در یکی از شهرستان‌های اطراف ، شناسایی و اقدامات لازم با هماهنگی قاضی پرونده برای دستگیری وی صورت گرفت.

رییس پلیس فتا یزد به عموم شهروندان توصیه کرد فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر "برنده شدن در قرعه‌کشی "نخورید چرا که در صورت برنده شدن ابتدا اشخاص به سازمان‌ها و موسسات مربوطه دعوت و مبلغ تعیین شده به صورت حضوری به برندگان ارائه می‌شود.

ابوطالبی گفت: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و غیره به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.

 رییس پلیس فتا یزد خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با همکاران ما جهت پیگیری و بررسی در میان بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.